تاریخ انتشار۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : 177805

۴ میلیون شکایت قضایی علیه داعش

مقام های شورای عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر اعلام کردند که در ارتباط با جنایات صورت گرفته از سوی داعش در عراق از خردادماه امسال تاکنون ۴ میلیون شکایت ثبت شده است.
۴ میلیون شکایت قضایی علیه داعش
مسوولان این سازمان در عراق به 'المربد' یک رادیوی محلی گفته اند کشتار جمعی، نسل کشی، نقض فاحش حقوق زنان، کودکان ، جابجایی اجباری و نقض حقوق اقلیت ها، عنوان شکایاتی است که به مراجع قضایی و دادستانی عراق برده شده است.به گزارش ایرنا،
مقام های قضایی عراق سرگرم تکمیل پرونده های این شکایات، برای رسیدگی به آنها هستند.

از طرفی هنوز درخصوص جنایات داعش در غارت اموال خصوصی مردم و مصادره منازل و اراضی آنان و نیز خسارات به اموال عمومی و آثار تاریخی از جمله انهدام مراقد پیامبران ، اماکن مقدسه و مساجد ، شکایتی در دادگاههای صالحه طرح نشده است.

داعش از ۲۰ خرداد گذشته و به دنبال اشغال موصل و استان های نینوا و نیز بخش هایی از صلاح الدین ، دیالی ، الانبار و کرکوک دست به جنایات گسترده ای در این مناطق ، از جمله علیه اقلیت های مذهبی و قومی زده که فجیع ترین آن به اسارت گرفتن زنان و فروش آنان در بازارهای برده فروشی در موصل و سوریه است.

آنان در مدت تسلط و سیطره شان بر بخش هایی از عراق دست به کشتار جمعی زدند که گفته می شود بعد از نسل کشی صرب ها در بوسنی و هرزگوین در اوایل دهه ۹۰ میلادی قرن بیستم، بی سابقه بوده است.

کشتار بیش از یکهزار و ۷۰۰  دانشجوی پایگاه آموزشی اسپایکر در شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین در یک روز، کشتار زندانیان شیعه و دیگر اقلیت های مذهبی زندان بادوش موصل و نیز کشتار دسته جمعی ایزدی ها در استان نینوا، از دیگر جنایات فجیعی است که این گروه در مدت سیطره بر مناطقی از عراق به آن دست زده است.
https://taghribnews.com/vdcfxedytw6deca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی