تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : 277002
نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

نماز جمعه از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است

تنا - استان گلستان
نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: نماز جمعه از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است و اولین نماز جمعه به دستور امام خمینی(ره) در 5 مرداد 58 برگزار شد.
نماز جمعه از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی»، امروز در دیدار با خادمین نماز جمعه شهرستان گرگان و مسئولان مربوطه استان به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور، اظهار کرد: نماز جمعه امروز نقش بسیار مهم و اساسی در جامعه برعهده دارد، اهمیت این موضوع باعث شده تا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دستور کار امام خمینی(ره) قرار گیرد و همزمان با اقامه نماز جمعه در تهران این اتفاق در گرگان رخ داد.

امام جمعه شهر گرگان، مردم را مهمترین اسلحه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اگر مردم در صحنه های مختلف نظام حاضر نبودند، اکنون این انقلاب به جایی نمی رسید، این انقلاب با همدلی و همیاری مردم به ثمر رسیده است.

وی، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران یک محوریت مورد توجه قرار گرفت و آن ولایت فقیه است که مردم دور این محوریت اجتماع کردند.

به گفته وی؛ در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی نماز جمعه نقش بسیار مهمی برعهده داشت و رزمندگان اسلام و امامان جمعه از همین محل ها لباس رزم می پوشیدند و در مقابل دشمن ایستادگی می کردند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نماز جمعه اجتماع بزرگ اسلامی است، تصریح کرد: این فریضه الهی طبق آیات و روایات ما دارای اهمیت بسیار بالایی است که باید مورد توجه همه مسلمانان قرار گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از خادمین و مسئولان برگزاری نماز جمعه شهرستان گرگان تجلیل به عمل آمد.
https://taghribnews.com/vdcfxed00w6dexa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی