تاریخ انتشار۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 198208

اهانت رجب طیب ردوغان به عبدالله گل؛ گل خائن است

رجب طیب اردوغان با عصبانیت و به طور اهانت آمیز به انتقاد عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه واکنش نشان داد و او را به طور غیر مستقیم خائن و بزدل توصیف کرد.
اهانت رجب طیب ردوغان به عبدالله گل؛ گل خائن است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در واکنش به توصیه عبدالله گل از اعضای ارشد حزب حاکم عدالت و توسعه و رئیس جمهور پیشین، در خصوص لزوم تغییر سیاست کشورش در قبال منطقه؛ به شدت و به صورت اهانت آمیز از وی انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، اردوغان در واکنش به عبدالله گل با عصبانیت و به شدت از وی انتقاد کرد، به گونه ای که این انتقاد وی اهانت آمیز بود.

اردوغان با رد توصیه عبدالله گل غیرمستقیم او را «بزدل و خائن» توصیف کرد و گفت: «خائنان، بزدلان، افراد متردد و کسانی را که درجهان سیاست بر منافع شخصی خود پافشاری می کنند پشت سرگذاشتیم و مسیر سیاسی خود را بدون تغییر کامل کردیم، اما آنها امروز خارج از عرصه سیاست هستند.»

عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه از سیاست خارجی کشورش انتقاد و تاکید کرده بود  آنکارا باید در سیاست خود در قبال خاورمیانه بازنگری کند و دیدگاه های واقع بینانه تری در پیش گیرد.

این انتقاد وی سبب رویارویی سخت وی با اردوغان شد.

 
https://taghribnews.com/vdcfxcdycw6d10a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی