تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 248905

بروجردی: ایران به جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم تردید دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی در آکادمی بین المللی دیپلماتیک فرانسه گفت: تحولات 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم های ناعادلانه به ما درس داد که باید برای دفاع از کشورمان به خود متکی باشیم.
بروجردی: ایران به جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم تردید دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)؛ "علاء الدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی در آکادمی بین المللی دیپلماتیک فرانسه خطاب به دیپلمات ها، محققان و خبرنگاران حاضر اظهار داشت: تحولات 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم های ناعادلانه به ما درس داد که باید برای دفاع از کشورمان به خود متکی باشیم.

بروجردی افزود: ما ملتی صلح طلب هستیم و مخالفت اصولی با سلاح هسته ای و شیمیایی داریم و این در حالی است که یک قدرت اتمی در مرزهای شرقی ما حضور دارد و رژیم صهیونیستی نیز از 200 کلاهک هسته ای برخوردار است.

وی گفت: در 2 سال گذشته کشور کوچکی مثل یمن با انواع تسلیحات مدرن هدف حمله قرار می گیرد ولی حداکثر با صدور یک بیانیه این حملات محکوم می شود، در حالی که برای اعدام یک فرد قاتل، جوّ تبلیغاتی زیادی علیه کشور ما به راه می افتد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سوریه 5 سال پیش در یک وضع عادی قرار داشت ولی اکنون ده ها هزار تروریست در آن حضور دارند.متاسفانه تحلیل و ارزیابی غلط برخی کشورهای منطقه به آمریکا منتقل شد و مبنای تصمیم گیری قرار گرفت. در سوریه ما باید بر اساس اصول دموکراسی اجازه دهیم مردم آن کشور خود تصمیم بگیرند و از خارج تصمیمی به مردم تحمیل نشود.

بروجردی افزود: ما به جدیتِ آمریکا در مبارزه با تروریسم تردید داریم. ما شاهد کمک های هوایی به ظاهر اشتباهی به داعش هستیم و مواضع ارتش سوریه به ظاهر بطور اشتباهی مورد حمله قرار می گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص روابط با فرانسه اظهار داشت: با سفر رئیس جمهور روحانی به پاریس روابط دو کشور وارد عرصه جدیدی شده است.

وی افزود: سیاست ما در قبال کشورهای اروپایی و غربی، توسعه روابط براساس احترام متقابل است.

در بخش پرسش و پاسخ نیز، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سوالات خبرنگاران و افراد حاضر پاسخ داد.
https://taghribnews.com/vdcfxcd0tw6dj1a.igiw.html
مرجع : irib
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی