تاریخ انتشار۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 169200

۴۵ آمریکایی در فقر زندگی می کنند

بنا بر اطلاعاتی که اداره آمار و ارقام آمریکا به تازگی منتشر کرده است چهل و پنج میلیون آمریکایی در فقر زندگی می کنند.
۴۵ آمریکایی در فقر زندگی می کنند
در گزارشی که با عنوان فقر و درامد در آمریکا در سال ۲۰۱۳ منتشر شد آمده است میزان فقر در این کشور سال گذشته همچنان بی سابقه بوده و درامد خانواده ها روندی رو به کاهش داشته است.

مطابق با اطلاعات اداره آمار و ارقام آمریکا متوسط درامد خانواده های آمریکایی از سال ۲۰۰۷ میلادی هشت درصد کاهش داشته است.

ادامه فقر و بیکاری در آمریکا و کاهش درامدهای طبقه کارگر در این کشور حکایت از این واقعیت دارد که روند به اصطلاح بهبودی اقتصادی که دولت اوباما از آن دم می زند تنها مختص طبقه ثروتمند است و شهروندان عادی این کشور همچنان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

در حقیقت انتشار این گزارش نشان می دهد شرایط زندگی برای طبقه کارگر آمریکا تغییر چندانی نکرده است و مشکلات اقتصادی همچنان پیش روی آنها قرار دارد.

این گزارش به دنبال بررسی دارایی های شهروندان آمریکایی توسط بانک مرکزی این کشور منتشر شد که بر اساس آن در حد فاصل سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ میزان درامد خانواده ها در این کشور ۱۲ درصد کاهش داشته است.

به موجب این بررسی ، متوسط درامد خانواده های آمریکایی سالانه ۶ هزار و ۴۰۰ دلار کمتر از میزان درامدزایی آنها در سال ۲۰۰۷ بوده است.

خط فقر که در حال حاضر ۲۳ هزار و ۶۲۴ دلار برای یک خانواده چهار نفره با دو فرزند یا ۱۲ هزار و ۱۱۹ دلار برای یک فرد بدون فرزند تعیین شده است بسیار پایین است.

با ملاک قرار دادن چنین معیاری گزارش اخیر اداره آمار آمریکا نشان می دهد فقر با ۵ درصد کاهش به ۱۴ و نیم درصد رسیده و این نخستین بار از سال ۲۰۰۶ است که فقر کاهش می یابد.

این در حالی است که شمار افرادی که در فقر زندگی می کنند همانند سال های گذشته است و تعداد آنها کاهش نیافته است.

از هر پنج کودک یک کودک سال گذشته در فقر زندگی می کرد و شمار کودکان فقیر در این سال به ۱۹ و نه دهم درصد رسید.

این گزارش همچنین نشان می دهد ۴۲ میلیون نفر معادل ۱۳ و چهار دهم درصد جمعیت آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی از بیمه خدمات درمانی محروم بودند.
https://taghribnews.com/vdcfx1dyxw6dv0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی