تاریخ انتشار۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 169309

تأکید بر مبارزه با داعش در خطبه های نماز جمعه لبنان

خطیبان جمعه شهرهای مختلف لبنان، در نماز جمعه این هفته بر مبارزه با داعش و جلوگیری از افزایش فتنه تأکید کردند.
تأکید بر مبارزه با داعش در خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید علی فضل الله"، خطیب جمعه مسجد امامین حسنین(ع) بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به اینکه لبنان بحران‌های بسیاری را پشت سر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: حضور نیروهای تکفیری در شرق لبنان و آمادگی آنان برای حمله به مناطق مختلف این کشور بسیار نگران کننده است. علاوه بر اینکه ادامه بازداشت سربازان ارتش از سوی داعش هیبت و عظمت نیروهای امنیتی را مخدوش کرده است.

وی راه‌حل خروج از بحران را تلاش همگانی سیاستمداران لبنانی عنوان کرد و افزود: بهترین راه برای مبارزه با تروریسم ایجاد یک ائتلاف اسلامی است تا به وسیله آن، دلایل پیدایش پدیده تکفیر روشن شده و در راستای ریشه کن کردن آن تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری مخالف مبارزه با تروریسم نیست، تصریح کرد: این مبارزه باید از راه‌های اصولی و صحیح پیگیری شود اما اظهار نظر سیاستمداران غربی مبنی بر اینکه نابودی داعش حداقل نیازمند ۱۰ سال تلاش است، موجب افزایش شک و تردید نسبت به نیت آمریکا و غرب می‌شود.

وی درباره تحولات انقلابی یمن نیز خاطرنشان کرد: دولت یمن باید به دور از دخالت کشورهای خارجی که به دنبال مصالح خود هستند، خواسته‌های مشروع مردم را برآورده ساخته و در راستای تشکیل کشوری تاثیرگذار و قوی تلاش کند.

خطیب جمعه بیروت در بخش پایانی خطبه های خود، با اشاره به سالگرد فاجعه صبرا و شتیلا که یکی از خونین ترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، خواستار مقابله با رژیم صهیونیستی به عنوان یک تروریست شد.

از سوی دیگر، شیخ "احمد قبلان" مفتی فقه جعفری لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته، نسبت به خطر فتنه مذهبی هشدار داد و گفت: فتنه مذهبی در حال ورود به کشور است و داعشی ها نیز در بسیاری از مناطق لبنان لانه کرده و این کشور را تهدید می کنند.

وی خواستار اعلام وضعیت اضطراری برای مقابله با داعش شد و گفت: همه لبنانی ها باید در این مبارزه شرکت کرده و با هرگونه خطری که لبنان را تهدید می کند مقابله کنند.

شیخ قبلان همچنین از سیاستمداران، نمایندگان مجلس، وزرا و مسئولان لبنانی خواست تا در متن جامعه حضور داشته باشند و از وضعیت مردم این کشور از نزدیک آشنا شوند و ببینند که سیاست ها و درگیری های آنها چه بر سر این کشور آورده است.

علامه شیخ "عفیف نابلسی" امام جمعه مجتمع سیده زهرا (س) در شهر صیدا نیز با تأکید بر لزوم مقابله با گروه‌های تکفیری، اظهار داشت: بحران‌های کنونی موجود در لبنان ممکن است این کشور را به سمت جنگ داخلی سوق دهد.

وی اتخاذ سیاست بی‌طرفی در قبال بحران سوریه و نادیده گرفتن تحرکات گروه‌های تکفیری را موجب نابسامانی وضعیت لبنان دانست و گفت: گروه‌های تکفیری همه تلاش خود را برای چند پاره کردن ملت و از بین بردن همزیستی بین طوایف به کار گرفته‌اند تا لبنان توانایی مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی را نداشته باشد.

آیت الله نابلسی با تأکید بر اینکه این روزها شاهد بازتاب بحران سوریه بر روی لبنان هستیم، تأکید کرد: سوء استفاده تکفیری‌ها از آوارگان سوری در اردوگاه‌های مرزی لبنان به تهدیدی جدی برای این کشور تبدیل شده است.
https://taghribnews.com/vdcfx1dy1w6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی