تاریخ انتشار۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 192501

انتشار نخستین نشریه محلی با دربرگیری فقه امام شافعی در ایران

نخستین نشریه محلی با دربرگیری مباحث فقهی امام شافعی(رض) در استان کردستان منتشر شد.
انتشار نخستین نشریه محلی با دربرگیری فقه امام شافعی در ایران
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، نشریه کُردواری (کورده واری) به صاحب امتیازی خبات ساعدی با رویکرد فرهنگی اجتماعی به عنوان نخستین نشریه محلی کشور که به صورت مستقیم به مباحث فقهی امام شافعی(رض) و پاسخ به پرسش های فقهی اهل سنت شافعی مذهب می پردازد روانه دکه های مطبوعاتی شد.

گستره توزیع این نشریه استانی بوده و همه کردستانی ها می توانند در شهرستان های مختلف این استان این نشریه را دریافت کنند.

نشریه کُردواری تیتر یک خود را به وضعیت راه آهن تهران- همدان- سنندج اختصاص داده است که در صفحه دو نشریه به شکل پرونده ای ویژه به آن پرداخته شده است.

استفاده از آثار کارتونیست های کردستانی به عنوان بخش اصلی نشریه ای محلی برای نخستین بار در استان و اختصاص بخش ویژه پاسخگویی به سوالات شرعی در مذهب امام شافعی(رض) از جمله ویژگی های بارز نشریه محلی کُردواری است که تاکنون در هیچ نشریه ای در کشور مشاهده نشده است.

اختصاص صفحه ویژه برای بازتاب انتقادات، پیشنهادات و نظرات اقشار مختلف مردم استان از عملکرد نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر و روستا با استفاده از آدرس اینترنتی و سامانه پیام کوتاه، درنظر گرفتن بخش ویژه آموزش زبان کردی و معرفی کتاب های مرتبط با حوزه فرهنگ، تاریخ و ادبیات کردی از دیگر مطالبی است که در شماره نخست نشریه کُردواری (کورده واری) به آن پرداخته شده است.

در بخش دیگری از این نشریه به وضعیت مراتع استان و تهدیدات این سرمایه های ملی پرداخته شده و در حوزه مدیریت منابع آب و مشکلات زیست محیطی نیز مطالب متنوعی بیان شده است.

بازتاب دغدغه های ناشران کردستانی و پیگیری وعده های دولت یازدهم در خصوص نشر کتب اهل سنت و کردی، تشریح برنامه تجلیل از استاد برجسته نگارگری و تذهیب کشور استاد بهرام مهربان کردستان از دیگر مطالبی است که در این نشریه به آن پرداخته شده است.

معرفی توانمندی ها، ویژگی ها و دغدغه های روستاهای کردستان در یک بخش ویژه، نظرات فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه تجارت، بازرگانی و اشتغال زایی استان، معرفی 20 پروژه در دست اجرای شهرداری سنندج در سال 94 مطالب دیگری است که در این نشریه بازتاب یافته است.

ناگفته های مصرف مواد مخدرسنتی و صنعتی و مشروبات الکلی در استان کردستان، تشریح پنج ساله عملکرد صنعت بیمه استان و بیمه های بخش خصوصی و چندین مطلب دیگر در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استان از دیگر مطالبی است که در شماره نخست نشریه محلی کُردواری در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

گفتنی است در بخش فقه امام شافعی(رض) پاسخگویی به سوالات فقهی مردم را روحانیون برجسته اهل سنت کردستان برعهده خواهند داشت.
https://taghribnews.com/vdcfx0dyyw6d1ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی