تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : 192907
استاندار کردستان:

کنگره بین ‌المللی امام شافعی در ادامه برنامه های تقریب مذاهب است

استاندار کردستان با بیان اینکه کنگره بین ‌المللی امام شافعی اهداف تقریبی بین مذاهب را دنبال میکند گفت: این گنگره بایدسر آغاز جریان فکری و فرهنگی در جهان اسلام باشد و اهداف تقریب بین مذاهب را دنبال کند.
کنگره بین ‌المللی امام شافعی در ادامه برنامه های تقریب مذاهب است
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، عبدالمحمد زاهدی امروز در همایش علمی تخصصی  شمیم شافع ویژه کنگره بین‌المللی امام شافعی اظهار داشت: آنچه امروز با عنوان کنگره بین‌المللی امام شافعی در کردستان برگزار می‌ شود در ادامه برنامه‌ های تقریب مذاهبی است که طی 80 سال اخیر در جهان اسلام شکل گرفته است.

وی افزود: همه مسلمانان با هر مذهب ،گرایش، ملیت و قومیت سرچشمه اصلی و نشاء دین خود را وحی نازل شده به پیامبر عنوان می‌ کنند و این کنگره در نکوداشت و شناخت یک شخصیت بزرگ علمی جهان اسلام است.

استاندار کردستان تصریح کرد: طی یک سال پیش رو نشست های متعدد و مقالات فراوانی در خصوص ایشان برگزار و ارائه می‌شود  و به این ترتیب ابعاد شخصیت علمی،دینی و جایگاه سیاسی و اجتماعی امام شافعی(رض) بیش از بیش شناخته می‌شود.

زاهدی افزود: مسیر تقریب مذاهب اسلامی توسط بزرگانی نظیر مرحوم آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت آغاز شد  و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز این مسیر توسط امام راحل و امروز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه یافته است.

وی خاطرنشان کرد:  همه ما اقرار می ‌کنیم که عضو یک خانواده هستیم و در این خانواده تفاوت سلیقه وجود دارد که اگر همدیگر را درک نکنند قادر به حفظ مجموعه و استفاده از توانمندی های یکدیگر برای دوام و قوام خانواده نخواهند بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: شناخت و تفاهم بین پیروان مذاهب اسلامی زمینه هم افزایی بین مسلمانان در نقاط مختلف جهان را فراهم می ‌کند.

زاهدی اظهار داشت: بحران ‌های امروز دنیا به علت نبود فهم و درک متقابله است  و از اهداف کنگره امام شافعی شناسایی دیدگاه‌ ها و نظرات ایشان به عنوان یکی از سرمایه‌ های نمادین جهان اسلام است.

وی با اشاره به اثرگذاری شخصیت امام شافعی بر جهان اسلام بهر‌ه ‌گیری از این سرمایه ارزشمند را موجب اتحاد بین مسلمانان دانست  و افزود: ارتقای وزن علمی کنگره بسیار ضروری است و این کنگره باید سرآغاز جریان فکری و فرهنگی در جهان اسلام باشد تا اهداف تقریبی بین مذاهب را دنبال و محقق کند.
 
https://taghribnews.com/vdcfx0dyew6d11a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی