تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۸:۱۲
کد مطلب : 181161
علمای برجسته اهل سنت کردستان:

انقلاب اسلامی ایران مردمی ‌ترین انقلاب تاریخ است/اهل سنت و اهل تشیع نقشی ماندگار در استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران دارند

علمای برجسته اهل سنت کردستان بر مشارکت گسترده مردم در برنامه‌های ویژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأکید کردند و خواستار نشر هرچه بیشتر ارزش‌های اسلامی و انقلابی در بین نسل جوان شدند.
انقلاب اسلامی ایران مردمی ‌ترین انقلاب تاریخ است/اهل سنت و اهل تشیع نقشی ماندگار در استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران دارند
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ایران اسلامی با برخورداری از جمعیت ده‌ ها میلیونی خویش و با گستره فرهنگی، قومی و مذهبی یکی از غنی ‌ترین کشورهای دنیا به شمار می ‌آید. این مزیت والای انسانی در کنار منابع سرشار زیرزمینی امتیازی ویژه را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است و به برکت استقرار نظام مقدس اسلامی در کشور و با تکیه بر نیروی انسانی کارآمد شاهد بالفعل ‌شدن این توانمندی ‌های بالقوه هستیم. چشم طمع دشمنان به منابع سرشار طبیعی کشور و توطئه ‌افکنی کشورهای غربی برای بی ‌رمق کردن روحیه ضداستعماری و استکبارستیزی ملت ایران یکی از برنامه ‌های منسجمی بوده که از سوی بدخواهان ملت مسلمان ایران اجرایی شده و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

بدون شک مردم‌ سالاری دینی و مشارکت مستقیم مردم در سرنوشتشان از ویژگی‌ های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و این مهم نقشی اساسی در مستحکم ‌تر کردن پایه ‌های نظام اسلامی ایفا می ‌کند. دشمنان ملت ایران با تکیه بر توان تبلیغاتی و رسانه‌ ای خویش همواره کوشیده‌ اند تا حضور گسترده و حماسی مردم در عرصه‌ های مختلف را کم‌ رنگ جلوه دهند اما به فضل الهی هر ساله ملت بیدار و با بصیرت ایران اسلامی با حضور دشمن‌ شکن خویش چاره‌ ای جز سکوت و سردرگمی را برای سیاست ‌مداران غربی و جبهه رسانه ‌ای آنان باقی نگذاشته‌ اند.

علما و روحانیون برجسته اهل سنت کشور نیز همگام با دیگر مراجع دینی اهل تشیع در جای جای ایران اسلامی همواره با تمام توان برای روشنگری و بصیرت ‌بخشی به مردمان مناطق اهل سنت ‌نشین کشور کوشیده‌ اند و در این میان نیز علمای کردستانی به دلیل موقعیت استراتژیک و مرزی‌ بودن این خطه از میهن اسلامی رسالت بزرگی را بر عهده گرفته‌ اند.

تعدادی از روحانیون و علمای برجسته شافعی مذهب کشور در گفت‌ وگویی اختصاص با خبرنگارتقریب در سنندج خواستار مشارکت گسترده مردم کردستان و سایر مسلمانان اهل سنت کشور در راستای حفظ ارزش ‌های والای انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه‌ های تفرقه افکنانه دشمنان شده‌ اند.

"ماموستا عبدالرحمن خدایی "نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت ‌وگو با خبرنگار تقریب در سنندج، اظهار کرد: ملت مسلمان ایران از مذاهب و اقوام مختلف همواره در طول عمر با برکت نظام اسلامی از رهنمودهای عالمانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تبعیت کرده و این رهنمودها را به عنوان نوری هدایت‌ بخش در مسیر رسیدن به عزت و اقتدار روزافزون خویش به کار گرفته ‌اند.

وی افزود: بدون شک حضور گسترده مردمی در برنامه های ویژه دهه مبارک فجر نه تنها موجب ارتقای جایگاه کشور در عرصه بین ‌المللی خواهد شد بلکه همه آزادی‌ خواهان و مستضعفان دنیا نیز از این مهم الگو گرفته و به فضل الهی شاهد تقویت موج بیداری اسلامی و روحیه عدالت ‌خواهی در نقاط مختلف دنیا خواهیم بود.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مسلمانان اهل سنت تبعیت از ولایت فقیه و رهبر جامعه اسلامی به عنوان اولامر را امری واجب دانسته و در این راستا نیز همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری برای همه مسلمانان شافعی مذهب کردستان فصل ‌الخطاب بوده است.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: مردم ولایت ‌مدار کردستان در استقبال تاریخی خویش از مقام معظم رهبری در سال 88 بار دیگر عشق و ارادت خویش به رهبر انقلاب را به جهانیان اعلام کردند.

وی افزود: تبلور ارزش ‌های والای انقلاب اسلامی در جامعه و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با این آرمان های مترقی می‌ تواند آینده پرفروغ ایران اسلامی را تضمین نماید لذا باید همه ما در نشر ارزش‌ های والای انقلاب اسلامی احساس مسئولیت نماییم.

جمهوری اسلامی ایران تنها نظام مردم ‌سالار دینی در جهان است
"ماموستا اقبال بهمنی" امام جمعه موچش با اشاره به ویژگی ‌های بارز نظام مقدس اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به خبرنگار تقریب در سنندج، اظهار داشت: ایران اسلامی یکی از مترقی ‌ترین نظام ‌های سیاسی جهان را دارد و مردم در تمامی سطوح می ‌توانند در سرنوشت خویش دخیل باشند. وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام مبتنی بر آموزه‌های قرآنی بوده و قانون اساسی کشور نیز بر اساس آموزه‌های اسلامی تدوین شده ‌است.

امام جمعه موچش تصریح کرد: به جرأت می ‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران تنها نظام مردم ‌سالاری دینی در جهان بوده و همین امر موجب آشفتگی کشورهای غربی و نظام‌های مادی‌گرای جهان شده‌ است.

ماموستا بهمنی افزود: بر همین اساس طی سی و شش سالی که از عمر با برکت نظام مقدس اسلامی گذشته است این دشمنان لجوج و کافر با بسیج همه امکانات خویش به جنگ با مردم مسلمان ایران و نظام اسلامی برخواسته‌ اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که اسلام تنها مکتب و آیین عالم ‌گیر دنیا بوده و آنها دیر یا زود باید منتظر شکست‌ های بزرگتری در برابر مسلمانان باشند و چاره ‌ای جز تسلیم و سرفرود آوردن در برابر عزت و عظمت ملت ایران و مسلمانان نخواهند داشت.

"ماموستا معروف خالدی" امام جمعه اهل سنت بیجار نیز به خبرنگار تقریب در سنندج، اظهار داشت: هم‌اکنون ایران اسلامی مقتدرترین کشور منطقه بوده و تمامی حرکات و اقدامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در ایران به عنوان برنامه و هدفی الگوبخش مورد استفاده سایر ملل قرار می‌گیرد.

وی افزود: برگزاری بیش از سی انتخابات در طی سی و شش سال اخیر در کشور نشان از نهادینه ‌شدن فرهنگ مشارکت مردم در عرصه ‌های اجتماعی و سیاسی بوده و بدون شک ملت مسلمان ایران از اقوام و مذاهب مختلف اسلامی همواره با تبعیت از رهنمودهای عالمانه امام راحل و مقام معظم رهبری در برابر توطئه ‌ها و دسیسه‌ های دشمنان ایستاده ‌اند.

امام جمعه اهل سنت بیجار تصریح کرد: در این برهه زمانی نیز که دشمنان با تمام توان رسانه‌ ای و تبلیغاتی خویش و با تکیه بر هجمه فرهنگی به مقابله با عزم راسخ ملت ایران برخواسته ‌اند باید بیش از پیش هوشیار باشیم و با روشنگری به مقابله با این توطئه‌ ها برخیزیم.

در پایان می ‌توان گفت که مردم پایه های اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و همواره ملت مسلمان ایران با لبیک‌ گفتن به رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری در خصوص خلق حماسه‌های مختلف سیاسی، اقتصادص و فرهنگی اتحاد و همدلی خود را به جهانیان نشان داده‌اند. حضور گسترده جوانان و نوجوانان در کنار افراد میانسال و حضور معنادار بانوان در همه مراسم‌ های ویژه ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای نقاط مختلف کشور به ویژه استان کردستان همگی نشان از زنده بودن روحیه حق‌ طلبی و انقلابی مردم در این خطه از میهن اسلامی بوده و این حضورگسترده و این استقبال‌ ها هدفی جز عزت و اقتدار روزافزون ایران اسلامی و ناامیدی و یأس روزافزون دشمنان را دنبال نمی ‌کند.
 گزارش از خبات ساعدی
https://taghribnews.com/vdcfvydyyw6dcya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی