تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 150462
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مراد از وحدت تکیه بر مشترکات بین شیعه و اهل سنت است

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادات شیعه و سنی نیست، اظهار داشت: بلکه مراد از وحدت تکیه بر مشترکات است.
مراد از وحدت تکیه بر مشترکات بین شیعه و اهل سنت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)؛ حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که درمسجد اعظم قم، با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت فرصت مناسبی است که مسلمانان اختلافات خود را کنار بگذارند.

وی با بیان این که وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادات شیعه و سنی نیست، اظهارداشت: وحدت تأکید بر مشترکات شیعیان و اهل سنت است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: مراد از وحدت تکیه بر مشترکات است، ما با اهل سنت مشترکات زیادی داریم چرا که پیامبر(ص)، قرآن، جهاد، اصول و فروع یکی است؛ از جنبه های مشترک باید دست به دست دهیم، نه این که بگوییم اشتباه کردند.

این مرجع تقلید با بیان این که متاسفانه امروز اختلاف میان مسلمانان از هر زمانی بیشتر شده است تصریح کرد: سوریه ، مصر ، عراق، یمن بحرین ، دست روی هریک از کشورهای اسلامی می گذاریم می ببینم، اختلاف و جنگ و خونریزی است .

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: عامل اختلافات، وهابیت است، هرکجا حضور پیدا کردند خونریزی و جنگ جدال شد، شیعه و سنی سالیان سال کنار هم زندگی می کردند، اما از زمانی که پای وهابیت پیدا شده خون ریزی و قتل شروع شده است.

وی با بیان این که جهاد نکاح اوج رسوایی بزرگی وهابیت تکفیری است و بزرگترین مشکل جهان اسلام سلفی و وهابیت افزود: مسیحی، ارامنه و شیعه و سنی کنار هم زندگی می کردند، اما سلفی های تکفیری موجب اختلافات و کشتار مردم شده اند.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از کمک برخی کشور های عربی، آمریکا و اسرائیل از گروه های تکفیری بیان داشت: توصیه ما این است که مسلمانان دست به دست هم بدهند وهابیت را کنار بگذارند.

وی با بیان این که، کشور های اسلامی کمک کننده به تکفیری ها عامل آمریکا و اسرائیل هستند اظهارداشت: از کاری که مورد بی‌اعتمادی می شود، باید خوداری کنیم ما سفارش کردیم از اهانت به مقدسات، خوداری شود.
https://taghribnews.com/vdcfvxdy0w6dtja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

لعنت خدا بر ادم کشان وهابی و سلفی انان تاوان خواهند داد دست انتقام خداوند بر سرشان انشاالله انان منطق ندارند و باعث بد نامی مسلمانان هستند