تاریخ انتشار۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 256663

کشته شدن 5 دیپلمات اماراتی در حمله تروریستی افغانستان

وزارت خارجه امارات عربی متحده در بیانیه‌ای از زخمی شدن سفیر این کشور و جان باختن پنج مسئول دولتی آن در حمله تروریستی در قندهار خبر داد.
کشته شدن 5 دیپلمات اماراتی در  حمله تروریستی افغانستان
خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده اعلام کرد که پنج نفر از مسئولان این کشور در بین کشته‌ شدگان انفجار در شهر قندهار افغانستان هستند.

پیشتر وزارت خارجه امارات سه ‌شنبه اعلام کرده بود که  "محمد عبدالله الکعبی" سفیر این کشور در افغانستان بر اثر این انفجاری که دیروز رخ داد، مجروح شده است.

امارات عربی متحده امروز چهارشنبه اعلام کرد که پرچم‌های این کشور به احترام این دیپلمات‌ها به حالت نیمه افراشته در خواهد آمد. ­

"شیخ محمد بن راشد­آل مکتوم حاکم دبی"نخست وزیر و نایب رئیس امارات متحده عربی، در توییتر خود نوشت: هیچ توجیه انسانی، اخلاقی یا مذهبی برای این بمبگذاری و کشته شدن افرادی که به دنبال کمک به دیگران هستند وجود ندارد.

مقامات افغانستان تصریح کردند که در پی وقوع یک انفجار در شهر قندهار در شرق این کشور 7 نفر کشته و ­18 نفر زخمی شدند؛ به گفته این مقامات، استاندار قندهار و سفیر­ امارات نیز در میان مجروحان بودند.

بر اساس اعلام مقامات اماراتی، سفیر این کشور به همراه سایر دیپلمات‌های این کشور برای حضور در مراسم ضیافت فرماندار قندهار و افتتاح چند طرح عمرانی به این شهر رفته بود.

وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات از تشکیل اتاق عملیات مشترک با همکاری نیروهای مسلح و نهادهای مربوطه و دولت افغانستان برای پیگیری این حمله تروریستی خبر داد.
 
https://taghribnews.com/vdcfvvd0mw6dtva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی