تاریخ انتشار۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۲
کد مطلب : 246169
دهمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس برگزار شد؛

آيت‌الله تسخيري: گفت‌وگوهاي ديني زمينه‌ساز تفاهم در جهان است

رئیس شورای عالی مجمع تقریب و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در دهمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس در روسيه، گفت: گفت‌وگوهاي ديني زمينه‌ساز تفاهم در جهان است.
آيت‌الله تسخيري: گفت‌وگوهاي ديني زمينه‌ساز تفاهم در جهان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در سخنان خود در اين دور از گفت‌وگوهاي بين ديني اظهار كرد: آغاز گفت‌وگو و ارتباط مركز بين‌المللي گفتگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با كليساي ارتدكس روسيه به سال 1375 بازمي‌گردد و قدمتي 20 ساله دارد. اين همكاري با ملاقات و ديدار اينجانب كه در آن زمان ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را به عهده داشتم با كشيش فئوفان، در تهران صورت پذيرفت و پس از آن در ديدار با متروپليتن كريل، اين ارتباطات پايه‌گذاري شد.
 
وي در ادامه ضمن اشاره به خلاصه‌اي از گفت‌وگوهای هر دوره افزود: با دقت در پيشينه اين نشست‌هاي مشترك، مي‌توان به روشني دريافت كه ارتباطاتي كه بين دو طرف ايجاد و تداوم يافت هميشه صميمانه و توأم با احترام متقابل بوده و شركت فعال جامعه مسيحيان ايران در اين گفت‌وگوها قابل توجه است.
 
آيت‌الله تسخيري ادامه داد: طي گردهمايي مشترك في مابين نمايندگان مسلمان و مسيحي، شركت‌كنندگان به نكات مشترك جديدي دست يافتند و زمينه‌هاي همكاري بيشتر را در رسيدن به صلح و عدالت جهاني شناسائي كردند. اين گفت‌وگوها موجب شد تا شناخت عميق‌تر و روابط معنوي طرفين گسترش يابد و زمينه‌هاي گسترده تفاهم و همكاري پيرامون مسائل جاري مهم جهان حاصل شود. شركت‌كنندگان از نگرش‌هاي متفاوت همديگر نسبت به موضوعات مختلف مطلع شدند و امكان همكاري، همدلي و هم‌صدايي در موضوعات ديگر را شناسايي كردند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود اظهار كرد: بايد پذيرفت كه مسيحيان و مسلمانان مسئوليتي مشترك براي كمك به تدوين بهترين تئوري و مباني اعتقادي و اخلاقي براي همزيستي بين پيروان اديان و تحقق صلح و عدالت بر دوش دارند. با توجه به وضعيت تأسف‌بار امروز جهان و خشونت‌هاي رايج به ويژه در خاورميانه، شرق آسيا و برخي ديگر از نقاط جهان نگراني‌هاي مشتركي داريم؛ عواقب اين مسائل دامن‌گير همه انسان‌ها خواهد شد؛ بنابراين بايد به طور مشترك به رفع آنها بپردازيم.
 
بنا بر اعلام اين گزارش، در نشست دو روزه «نقش اسلام و مسیحیت ارتدکس در برقراری صلح عادلانه و پایدار» 16 مقاله علمی درباره موضوع‌های مطرح در این زمینه ارائه خواهد شد.
 
هدف از برگزاری این نشست‌های دوسالانه در ایران و روسیه، ایجاد درک متقابل اسلام و مسیحیت ارتدکس و گسترش ارتباط و همکاری بین ادیان برای حل مسائل مشترک بشری است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfvvd01w6djya.igiw.html
مرجع : سازمان فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی