تاریخ انتشار۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 195265

پیوستن 4000 اروپایی به داعش در سوریه

رئیس مرکز ضد تروریسم اتحادیه اروپا از پیوستن 4 هزار شهروند اروپایی به تروریستها در سوریه خبر داد.
پیوستن 4000 اروپایی به داعش در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"ژیل دِکرشو" در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت: داعش با وجود شکست در میدان جنگ، به طور فزاینده ای در حال جذب نیرو از میان زنان و مردان بسیار جوان اروپایی است.

رئیس مرکز ضد تروریسم اتحادیه اروپا  از دست داشتن داعش در قاچاق انسان خبر داد و افزود: داعش با وجود موانع، بسیار انعطاف پذیر است و همچنان نیرو جذب کند.

وی افزود:هنوز هم جوانانی هستند که در حال ترک اروپا برای پیوستن به داعش هستند؛ آنها بسیار جوان هستند و شمار زیادی از آنان را زنان تشکیل می دهند.

کرشو درباره اینکه اتحادیه اروپا چگونه می تواند مانع جذب نیروی داعش و بازگشت آنان به اروپا شود گفت: یکی از راه های تقویت کنترل بر اتباع اتحادیه اروپا در مرزهای خارجی اروپا است؛ ماده هفتم از مقررات مرزی پیمان شِنگِن اجازه بازرسی منظم مسافران بر اساس شاخصهای تهدیدات شایع را می دهد.

این مقام اتحادیه اروپا درباره طرح عملی این اتحادیه برای مبارزه با افراط گرایی به اقدامات امنیت اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتظار مداخله این اتحادیه با همکاری شرکت های عظیم اینترنت را دارند تا با انجام اقداماتی از جمله حذف سایت­های غیرقانونی و بازرسی مانع جذب نیرو توسط افراط گرایان شوند.

اخیرا نیز مرکز ضد تروریسم اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع از پیوستن احتمالی بیش از 5 هزار شهروند روسیه به گروه تروریستی داعش خبر داد.

گزارش­های شورای امنیت سازمان ملل متحد هم از حضور حدود 30 هزار، تروریست خارجی در گروه داعش حکایت دارد که از کشورهای مختلف جهان به این گروه پیوسته اند.

"بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل اخیرا هشدار داده است، جنگجویان خارجی که به داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی به شمار می روند.
 
https://taghribnews.com/vdcfvtdytw6d10a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی