تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 193168
//2خبر از سوريه//

اروپا و تمديد تحريم سوريه/ سقوط آخرین شهر استان ادلب

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه رئیس‌جمهوری سوریه و متحدان نزدیک وی را به بهانه ادامه حملات و نقض حقوق بشر یک سال دیگر تمدید کرد.
اروپا و تمديد تحريم سوريه/ سقوط  آخرین شهر استان ادلب
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که "شرایط در سوریه رو به وخامت گذاشته و همین امر دلیلی برای تمدید منع سفر و بلوکه شدن دارایی حدود 200 تن از مقام‌های سوری و 70 نهاد و شرکت است".
 
تحریم‌های اتحادیه اروپا که از سال 2011 آغاز شده، همچنین تحریم تسلیحاتی و محدودیت‌های صادراتی "مواد حساس" را شامل می‌شود. علاوه بر این، منع واردات نفت خام و منع سرمایه‌گذاری شرکت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در صنعت نفت سوریه اجرایی شده است. در لیست تحریم‌های جدید نام یک مقام نظامی ارشد سوریه هم افزوده شده است که جزئیات آن امروز (جمعه) در نشریه اتحادیه اروپا اعلام می‌شود.
 
خبر ديگر اين كه منابع سوری اعلام کردند گروه تروریستی النصره به همراه دیگر گروه‌های همپیمان خود شهر اریحا را نیز به کنترل خود درآوردند و با این کار آخرین شهر این استان شمالی نیز سقوط کرد.
 
اریحا در شمال غرب سوریه، آخرین شهر در استان ادلب محسوب می‌شد که کنترل آن همچنان در دست دولت سوریه بود و شامگاه پنجشنبه در یک عملیات سریع به دست ائتلاف نظامی موسوم به "جیش الفتح" افتاد. 
 
بنابر اعلام دیدبان حقوق بشر، شمار زیادی از نیروهای دولتی سوریه که از دیگر شهر‌های استان ادلب عقب نشینی کرده بودند در شهر اریحا مستقر شده بودند و سقوط آن در چند ساعت مساله‌ای غیر عادی است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfvmdycw6d1ya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی