>> برگزاری دور جدید گفتگوهای حزب الله و المستقبل | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 213561

برگزاری دور جدید گفتگوهای حزب الله و المستقبل

دور بیست و یکم گفت وگوهای حزب الله و المستقبل با تاکید بردستیابی سریع به تفاهم های ملی برای حل مشکلات لبنان برگزار شد.
برگزاری دور جدید گفتگوهای حزب الله و المستقبل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حزب الله و حزب جریان المستقبل شامگاه دوشنبه و در پایان جلسه بیست و یکمین دور گفت وگوهای دوجانبه در عین التینه با صدور بیانیه ای بر ادامه گفتگوها تا دستیابی به تفاهم ملی برای حل مشکلات لبنان در اسرع وقت تاکید کردند.
 
در این بیانیه آمده است که اعضای دو هیات حزب الله و جریان المستقبل درباره تحولات سیاسی و به طور مشخص انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بحث و تبادل نظر کردند.
 
دور بیست و یکم گفت وگوهای دوجانبه حزب الله و جریان المستقبل در ساختمان شماره دو ریاست مجلس لبنان( عین التینه) برگزار و الحاج علی حسن الخلیل وزیر دارایی دولت لبنان به نمایندگی از نبیه بری رئیس مجلس و رئیس حزب جنبش امل لبنان در آن حضور داشت.
 براساس این گزارش، «نادر الحریری» مشاورو رییس دفتر «سعد الحریری» رییس حزب جریان المستقبل به همراه « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان و « سمیر الجسر» از فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان از طرف این حزب در گفت وگوی با حزب الله شرکت کردند.
 
« حسین الخلیل» معاون سیاسی «سیدحسن نصرالله » دبیرکل حزب الله نیزبه همراه «حسین الحاج حسن» وزیر صنعت لبنان و « حسن فضل الله» از فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در مجلس از طرف این حزب پشت میز گفت وگوها نشستند.
 
سمير الجسر از اعضاي فراکسيون المستقبل در پارلمان لبنان فضاي گفتگوهاي دوجانبه بين حزب الله و جريان المستقبل را مثبت توصيف کرد. 

به گزارش العهد لبنان الجسر افزود: فضاي گفتگوها مثبت و جدي بود اما هيچ مساله اي نهايي نشده و در انتظار تماس با هم پيمانان است.  

روزنامه لبنانی الاخبار هم نوشت: آخرین تحولات در خصوص پرونده انتخابات ریاست جمهوری دستور کار اصلی جلسه گفت وگوی حزب الله والمستقبل درعین التینه بود و دو طرف تصمیم گرفته اند با اتخاذ سکوتی سخت از بیان جزئیات گفت وگوها امتناع کنند.
 
این روزنامه لبنانی درعین حال افزود: نمایندگان المستقبل تلاش کردند تا از میزان آمادگی حزب الله برای تعامل با ژنرال میشل عون در پرونده ریاست جمهوری لبنان آگاه شوند.
https://taghribnews.com/vdcfvmd0yw6dyta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی