تاریخ انتشار۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 243360

تخریب خانه 9 فلسطینی در کرانه باختری/ نهادهای وابسته به سازمان ملل خواهان تامین نیازهای ساکنان غزه شدند

در ادامه سیاست‌های سرکوب گرانه رژیم تل آویو، نیروهای ارتش اسرائیل 9 خانه فلسطینی را در کرانه باختری تخریب کردند.
تخریب خانه 9 فلسطینی در کرانه باختری/ نهادهای وابسته به سازمان ملل خواهان تامین نیازهای ساکنان غزه شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نظامیان صهیونیست بامداد امروز خانه یک زندانی فلسطینی را که متهم به تیراندازی در جنوب الخلیل  است، تخریب کردند.

خبرگزاری صفا به نقل از شاهدان گزارش داد، شمار زیادی از نظامیان اسرائیلی خانه "محمد عبدالمجدی ابریوش" در شهر دورا در 11 کیلومتری جنوب غرب الخلیل را تخریب کردند.

جوانان فلسطینی معترض با پرتاب سنگ به سوی نظامیان اسرائیلی تلاش کردند تا مانع تخریب خانه این فلسطینی شوند؛ در عین حال نیروهای اسرائیلی با شلیک گاز اشک آور و نارنجک‌های صوتی، سعی در متفرق کردن معترضان داشتند.

به گفته شاهدان، بولدوزرهای ارتش اسرائیل دیوارهای این ساختمان را تخریب کردند و سربازان اسرائیلی دیوارهای باقی مانده داخلی ساختمان را با کار گذاشتن مواد منفجره، از بین بردند.

این تجاوز نظامیان اسرائیلی یک روز پس از آن صورت گرفت که نیروهای اسرائیلی خانه 8 فلسطینی را در منطقۀ موسوم به "ای‌ 1" در کرانۀ باختری تخریب کردند.

بولدوزرها و نظامیان اسرائیلی ساعت 7 و 30 دقیقه صبح دوشنبه به وقت محلی وارد روستای "جبه" در کرانه باختری شدند و  8 خانه متعلق به فلسطینیان را تخریب کردند؛ در پی تخریب خانه این فلسطینیان، 28 نفر از جمله 18 کودک زیر 16 سال بی خانمان شدند.

خبر دیگر اینکه، در ادامه سرکوب فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی، دو جوان فلسطینی در حمله نیروهای رژیم اشغالگر در اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی مجروح شدند.

در همین حال نظامیان اسرائیلی شب گذشته 16 فلسطینی در کرانه باختری را بازداشت کردند.

همچنین از فلسطین خبر می رسد که نهادهای وابسته به سازمان ملل در فلسطین اشغالی خواستار ورود هرچه سریع تر مواد و مصالح ساختمانی به باریکه غزه به منظور تأمین نیازهای ساکنان این باریکه شدند.

16 نهاد وابسته به سازمان ملل در گزارشی به مناسبت دومین سالروز آتش بس در غزه در 26 آگوست سال 2014 بر ضرورت ورود مصالح ساختمانی به باریکه غزه با روندی ثابت تأکید کردند.

در این گزارش به پیشرفت های صورت گرفته در 2 سال گذشته در زمینه عمران و بازسازی ویرانی های حاصل از جنگ و برخی موانع و مشکلات پیش رو در این راستا اشاره شده است.

در این گزارش تأکید شده است که جنگ اخیر در غزه منجر به کشته شدن بیش از 1400 غیر نظامی فلسطینی و 6 غیر نظامی صهیونیست و زخمی شدن 11200 نفر دیگر شد و حدود 100 هزار نفر نیز در نتیجه این جنگ آواره و بی خانمان شدند؛بیش از 60 درصد قربانیان جنگ 51 روزه زن و کودک بودند.

بر اساس گزارش های سازمان ملل، تاکنون نیمی از خانه هایی که در جنگ به طور جزئی تخریب شده بودند، نوسازی شده اند و یک سوم منازلی که به کلی تخریب شده بودند نیز بازسازی شده اند که این امر با کمک دولت وفاق ملی، نهادهای بین المللی، سازمان های غیر دولتی، کشورهای کمک کننده خارجی و بخش خصوصی به ویژه خانواده های فلسطینی محقق شده است.

همچنین تمامی 78 بیمارستان و مرکز پزشکی تخریب شده و 252 مدرسه ویران شده نیز بازسازی شده اند و تلاش برای بازسازی زیرساخت های باریکه غزه نیز همچنان ادامه دارد.

نهادهای وابسته به سازمان ملل تأکید کردند که پیشرفت در باریکه غزه به ویژه در زمینه های کشاورزی به دلیل کمبود امکانات و محدودیت های پیش روی تردد افراد و واردات کالا به کندی صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که کشورهای عربی و خارجی در اکتبر سال 2014 متعهد به پرداخت 3.5 میلیارد دلار برای حمایت از باریکه غزه و بازسازی ویرانی های حاصل از جنگ شدند اما آمار و ارقام نشان می دهد که تنها 40 درصد از این مبلغ تاکنون پرداخت شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcfvmd0xw6djma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی