تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 203166

تکذیب خبر ورود سعودی ها به صعده/ ابراز نگرانی صلیب سرخ از حملات عربستان به یمن

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن، ورود نظامیان سعودی به استان صعده یمن را تکذیب کرد. صلیب سرخ نیز نگرانی خود را از شدت گرفتن حملات هوایی عربستان به شهر تعز یمن اعلام کرد.
تکذیب خبر ورود سعودی ها به صعده/ ابراز نگرانی صلیب سرخ از حملات عربستان به یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی القحوم" عضو شورای سیاسی انصار الله یمن تأکید کرد: ادعای احمد العسیری مبنی بر موفقیت نیروهای متجاوز سعودی در ورود به استان صعده یمن صحت ندارد.
 
بنا به گزارش خبرگزاری الیمن، وی افزود: پیشروی ارتش و کمیته های مردمی یمن در چندین جبهه درخاک عربستان از جمله نجران، جیزان و عسیر ادامه دارد.
 
احمد عسیری سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن، پیش‌تر اعلام کرده بود که نظامیان عربستان بر منطقه 'العطیفین' و 'جبل الهشیم' استان صعده یمن مسلط شده اند.
این درحالی است که براساس برخی اخبار غیر رسمی، نیروهای مقاومت مردمی و ارتش یمن، جمعه شهر الخوبه عربستان را تصرف کردند.
 
خبر دیگر اینکه کمیته صلیب سرخ جهانی نگرانی شدید خود را از شدت گرفتن حملات هوایی رژیم سعودی به مناطق مسکونی شهر تعز در یمن اعلام کرد.
 
"اولوویه شاسو" سرپرست دفتر صلیب سرخ جهانی در یمن، در بیانیه ای اعلام کرد: خانه های مسکونی و زیرساخت های شهر تعز هدف حملات هوایی پراکنده و گسترده هواپیماهای ارتش سعودی قرار دارد و این درحالی است که براساس قوانین بین المللی طرف های درگیر باید تمامی تدابیر لازم را برای حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت ها اتخاذ کنند.
 
 وی تاکید کرد: این دفتر از طرفهای درگیر در تعز می خواهد اجازه رفت و آمد آمبولانس ها و کارکنان بخش پزشکی و دیگر نیروهای کمک رسان و نیز ارسال کمک های انسان دوستانه به نیازمندان را بدهند.
 
به گزارش خبرگزاری دولتی یمن، شاسو خاطرنشان کرد: گروههای پزشکی و کادر صلیب سرخ در تعز، در دو هفته اخیر به شدت در معرض خطر و تهدید قرارگرفته اند و این مسئله قابل قبول نیست. اوضاع بهداشتی دراستان تعز نیز بسیار وخیم است و بیمارستان ها و مراکز درمانی کمی در این منطقه وجود دارد که با کمبود شدید و یا نبود امکانات پزشکی و دشواری ارائه خدمات به نیازمندان مواجه اند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfvmd0vw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی