تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 293662

معرفی کتاب «گستره تمدن اسلامی در قرون میانی»

«گستره تمدن اسلامي در قرون مياني» عنوان کتابی است که توسط محمد مونس عوض، تالیف و ترجمه آن بر عهده عبدالله ناصری طاهری و سیمه سادات طباطبایی بوده است.
معرفی کتاب «گستره تمدن اسلامی در قرون میانی»
این کتاب در 4 فصل با محور «ساختار تمدن اسلامی»، «مشارکت های علمی در تمدن اسلامی»، «شهر و هنر در تمدن اسلامی» و«تمدن جهانی اسلامی و موضع گیری غرب در برابر آن» به رشته تحریر درآمده و دکتر مهدی محقق مقدمه ای بر آن نوشته است.

پس از انتشار کتاب «گستره تمدن اسلامي در قرون مياني»  در سال 1393، جلسه نقد این کتاب برگزار شد که برای آشنایی بیشتر با کتاب فوق به برخی تحلیل های مهدی محقق که در این جلسه حضور داشت، می پردازیم.

به گفته مهدی محقق مطالب این کتاب نشان‌دهنده وسعت اطلاعات نویسنده است  و از منابعی که در پایان کتاب آورده شده، مشخص می شود نویسنده به منابع دسته اول برای نگارش مراجعه کرده است زیرا در کتاب فوق هزار و 700 منبع ذکر شده که تمام آنها منابع اصلی هستند.

این نویسنده با تقدیر از مترجمان به دلیل استفاده از نثر روان اظهار کرده که بنده در این کتاب علم کلام را ندیدم و به نظر می رسد آثار متکلمان ایرانی مانند غزالی و همدانی در اختیار مونس نبوده است. این کتاب باید در دسترس دانشجویان قرار گیرد تا بدانند در خارج از کشور چه آثاری منتشر می‌شود.

کتاب «گستره تمدن اسلامی در قرون میانی» توسط انتشارات اطلاعات در 460 صفحه به چاپ رسیده است.


 
 
https://taghribnews.com/vdcfvmd00w6d1va.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی