تاریخ انتشار۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 294265

رایزنی‌های جابری‌انصاری در آنکارا و درباره سوریه

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران روز گذشته در آنکارا در دیدار با مقامات این کشور آخرین روند تحولات سوریه را مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار داد.
رایزنی‌های جابری‌انصاری در آنکارا و درباره سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین جابری‌انصاری" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در کنفرانس بین‌المللی سوریه (آستانه)، صبح و عصر دیروز (جمعه) 26 آبان 96 در آنکارا با «امید یالچین» و «سدات اونال» قائم مقام و معاون منطقه ‌ای وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقامات ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

جابری انصاری در دیدار از آنکارا که بلافاصله پس از دیدارهای وی از مسکو و دمشق انجام شد، درباره بحران سوریه و آخرین تحولات روند آستانه رایزنی و تبادل نظر کرد.

اجلاس کارشناسان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه امروز شنبه 27 آبان ماه در تهران، اجلاس وزرای خارجه سه کشور یکشنبه 28 آبان در آنتالیا ترکیه و اجلاس سران سه کشور چهارشنبه اول آذر ماه در سوچی روسیه برگزار می‌شود.

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات روند آستانه درباره سوریه روز سه ‌شنبه 23 آبان سفری به مسکو داشت و با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در خصوص آخرین تحولات منطقه و همکاری های دو کشور برای حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

جابری‌انصاری همچنین در این سفر با الکساندر فومین معاون بین الملل وزیر دفاع روسیه و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد؛ در این ملاقات که در مقر وزارت دفاع روسیه انجام شد، در خصوص تحولات سوریه و آخرین تلاش‌ها و ابتکارات سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) برای کاهش تنش و حل بحران سوریه، گفت‌وگو و هماهنگی‌های لازم به عمل آمد. 

معاون وزیر خارجه ایران همچنین روز چهارشنبه 24 آبان و در ادامه سفر به منطقه به دمشق سفر و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. جابری‌انصاری همچنین با ولید المعلم معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ و تلاش‌های جاری برای پایان بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfvjd0tw6d10a.igiw.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی