تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 287560
//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(36)

​مباحث تئوری و وحدت زبانی جوابگو نیست/ وحدت عملی محور "دیپلماسی وحدت" باشد

تنا - استان آذربایجان غربی
یک روحانی برجسته اهل سنت پیرانشهر گفت: در شرایط فعلی مباحث تئوری و وحدت زبانی جوابگو نیست.
​مباحث تئوری و وحدت زبانی جوابگو نیست/ وحدت عملی محور "دیپلماسی وحدت" باشد
ماموستا فیصل حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده که مسلمانان شیعه و سنی به صورت عملی وحدت خود را حفظ و از پرداختن به مسائل حاشیه ای و تفرقه انگیز پرهیز کنند از این رو وحدت عملی باید محور "دیپلماسی وحدت" باشد.

وی افزود: در سال های گذشته مباحث زیادی در خصوص مسئله وحدت مطرح، کتاب های زیادی منتشر و همایش های مختلفی برگزار شده است اما متاسفانه عملکرد مسلمانان مثبت نیست.

این روحانی اهل سنت پیرانشهر، وحدت عملی را تنها راه ارتقای جهان اسلام دانست و اضافه کرد: هنوز اختلافات دینی و اعتقادی مسلمانان به طور کامل رفع نشده است و در مواردی به برخوردهای فیزیکی منجر می شود لذا راهبردها و "دیپلماسی وحدت" باید وحدت عملی را تحقق بخشد و عملکردها وحدت بخش باشد.

وی با بیان اینکه وحدت عملی جامعه اسلامی را از بلایا و دسیسه‌های مختلف دشمنان اسلام حفظ می‌کند، خاطرنشان کرد: عملی کردن وحدت مسلمانان، استکبار را خوار و ذلیل می‌کند.

حسن نژاد اضافه کرد: با حفظ انسجام عملی تمام ترفندهای دشمنان را می توان قبل از عمل خنثی کرد.

این روحانی اهل سنت در عین حال تاکید کرد: محور اصلی وحدت بین شیعه و سنی باید تقویت اشتراکات برای انسجام جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: با تقویت اشتراکات می توانیم با محبت و مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کنیم، امری که خوشبختانه در این استان به خوبی قابل مشاهده است.

حسن نژاد با بیان اینکه بزرگان مبارزه‌ با استعمار و استکبار در طول تاریخ اسلام، روی مسئله‌ی وحدت امت اسلامی تکیه‌ مضاعف کرده‌اند، یادآور شد: سید جمال الدین اسدآبادی، آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت و بزرگان دیگری از هیچ تلاشی برای  مقابله‌ با استعمار فروگذاری نکردند و امام راحل نیز از اول انقلاب بر قضیه‌ وحدت اسلامی اصرار کردند.
https://taghribnews.com/vdcfved0xw6dcta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی