تاریخ انتشار۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 217062
شیخ احمد بدرالدین حسون؛

کشاندن ایران به جنگ فرعی از اهداف اعدام شیخ نمر است

مفتی اعظم سوریه با اشاره به نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در اعدام شیخ نمر، تصریح کرد: آل‎ سعود با این اقدام درصدد کشاندن ایران به جنگ فرعی و حاشیه‎ای است.
کشاندن ایران به جنگ فرعی از اهداف اعدام شیخ نمر است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه در گفت‎وگو با شبکه خبری العالم، در واکنش به اعدام ظالمانه آیت الله نمر النمر، گفت: قاتلان نمر همان کسانی هستند که علامه بزرگوار شیخ محمد سعید رمضان البوطی، رییس اتحادیه علمای بلاد شام را سال 2013 در اقدامی تروریستی به شهادت رساندند.
 
وی افزود: جهان اسلام روز شنبه با خبر شهادت علامه ای مواجه شد که خواهان صلح، دوستی و برادری بود؛ کسی که هیچ وقت سلاحی جز سلاح ایمان و خیرخواهی با خود حمل نکرد؛ امروز جهان اسلام با خبر شهادت مردی شوکه شد که عاملان شهادت ایشان مدعی مقابله با تروریسم هستند و ادعا می کنند که ائتلاف مقابله با تروریسم تشکیل داده اند، اما در عین حال در بدترین اقدام تروریستی عالِمی از علمای امت اسلام را به شهادت می رسانند.
 
وی ضمن انتقاد از سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد، سازمان های بین المللی ذی ربط و امت عرب و اسلام در برابر این جنایت هولناک، از جهان اسلام خواست به سوی جنگ و درگیری های مورد نظر آل سعود کشیده نشود، و گفت: آل سعود می خواهد جهان اسلام به جای توجه به قدس و مساله فلسطین سرگرم جنگ های داخلی شود.
 
شیخ حسون افزود: آل سعود هر روز شمار زیادی از مردم بی گناه یمن، را به خاک و خون می کشد و با حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست ها در سوریه موجب کشته شدن شمار زیادی از شهروندان مظلوم این کشور می شود.
 
مفتی سوریه ضمن توصیه به اهالی قطیف، مدینه منوره و .. مبنی بر ضرورت تکیه به عقل و تدبیر و اجتناب از کشیده شدن بسوی جنگ داخلی و نسل کشی خواهان اتخاذ موضعی قاطع در برابر توطئه شومی شد که هدف آن نابودی امت اسلام و سوق دادن جمهوری اسلامی ایران به سوی جنگ های حاشیه ای و فرعی و فراموشی مساله فلسطین است.
 
شیخ حسون در پایان ضمن عرض تسلیت به امت اسلام به مناسبت شهادت یکی پس از دیگری علمای اسلام، گفت: همه مسلمانان باید بدانند که دستان پلید صهیونیسم و آمریکا به نام برخی حکام عرب و با همراهی آنها برای نابودی امت اسلام از درون تلاش می کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcfved00w6dyxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی