تاریخ انتشار۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۰
کد مطلب : 289667

​وزارت امور خارجه حملات انتحاری در مساجد افغانستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه حملات انتحاری بی سابقه و خونبار در مساجد کابل و غور در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن دهها نمازگزار در این کشور را به شدت محکوم کرد.
​وزارت امور خارجه حملات انتحاری در مساجد افغانستان را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان و تسلیت به خانواده شهدای این اقدامات تروریستی اظهار داشت: تروریست های خون آشام و تکفیری های جاهل که بویی از دیانت و انسانیت نبرده اند بار دیگر مردم مظلوم، رنج دیده و بیگناه افغانستان را آماج حملات کور و نفرت انگیز خود قرار دادند که هدفی جز ایجاد اختلاف مذهبی و ناامنی در کشور همسایه افغانستان ندارند.
 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تا ریشه کن شدن کامل خشونت، جنایت، ترور و ناامنی و به رغم خواست برخی قدرت های فرامنطقه ای در کنار دولت و ملت مقاوم افغانستان خواهد ایستاد.
 
دوعامل انتحاری روز جمعه (28 مهر) هنگام اقامه نماز مغرب و عشا، خود را درصفوف نمازگزاران دو مسجد در شهر کابل پایتخت افغانستان و شهرستان دولینه در استان غور این کشور منفجر کردند که این جنایت تروریستی، تاکنون بیش از 60 شهید بر جای گذاشته است.
 
انفجار انتحاری کابل در مسجد امام زمان (ع) در غرب این شهر و در محله ای موسوم به «پل خشک» رخ داد که بنا بر آمارهای غیر رسمی، 30 نمازگزار کشته و بیش از 60 تن دیگر زخمی شدند.
 
غروب جمعه نیز حمله مشابهی نیز به نمازگزاران مسجد جامع شهرستان دولینه در استان غور واقع در مرکز افغانستان صورت گرفت که تعداد کشته های این حادثه نیز حدود 30 تن گزارش شد.
 
https://taghribnews.com/vdcfv1d0ew6dcva.igiw.html
مرجع : وزارت امور خارجه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی