تاریخ انتشار۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 262765
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مسیر سیدجمال الدین اسدآبادی، مسیر دیپلماسی فرهنگی بود/ نباید به قلم هایی که تفرقه افکنی می کنند توجه داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسیر فکری سیدجمال الدین اسد آبادی برای گفت و گو، مسیر دیپلماسی فرهنگی بود.
مسیر سیدجمال الدین اسدآبادی، مسیر دیپلماسی فرهنگی بود/ نباید به قلم هایی که تفرقه افکنی می کنند توجه داشت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سیدرضا صالحی امیری در همایش بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی با بیان این مطلب افزود: امروز بعد از یک قرن از دوران وی، به این نتیجه رسیده ایم که برای تحول در عرصه فرهنگی و اجتماعی باید دیپلماسی فرهنگی را تقویت کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  باید تفکرات سیدجمال الدین را تقویت کرد. و با توجه به شرایط امروز می توان به تفکرات وی در نوسازی فرهنگی توجه داشت.
 
وی در عین حال تصریح کرد: ما برای توسعه و تعالی جامعه نیازمند اندیشه بزرگانی چون سید جمال الدین اسد آبادی هستیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اولین سیاستی که در ادبیات سیدجمال مشاهده می کنیم، تغییر است و این تغییر از بستر فرهنگ انتخاب شده که بسیار حائز اهمیت است.
 
صالحی امیری خاطر نشان کرد: گفت و گو راه رسیدن به قله های توسعه فرهنگی است؛ ما باید گفت و گو کنیم و به دیگران هم اجازه گفت و گو بدهیم.
 
وی گفت و گو را راه حل بسیاری از شکاف ها دانست و تاکید کرد: جامعه امروز ما از ادبیات تند و تحقیرآمیز بیزار است و نباید به قلم هایی که تفرقه افکنی می کنند، توجه داشت.
 
صالحی امیری با بیان اینکه همدان خاستگاه بسیاری از بزرگان است، گفت: این استان مایه افتخار ایران و اسلام است.
 
وی تصریح کرد: ما همه مدیون بزرگانی در این استان هستیم که بیش از هرچیز باید در راستای معرفی و گسترش این بزرگان تلاش کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر عدالت فرهنگی گفت : برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از سیاست های این وزارتخانه است زیرا می توان از ظرفیت های عظیم استان ها بهره برد.
 
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم زیرساخت های فرهنگی را گسترش داده و در مرحله بعد زمینه گفت و گوی فرهنگی را مهیا کنیم.
 
صالحی امیری با تاکید بر پرهیز از مناقشه فرهنگی گفت: در فضای مناقشه آمیز نمی توان کار فرهنگی کرد، ما در فضای تفرقه و اختلاف هزینه های سنگینی پرداخت کردیم و اگر در حوزه های مختلف دچار مشکل هستیم نتیجه بداخلاقی های فرهنگی است.
 
https://taghribnews.com/vdcfv0d0tw6dvea.igiw.html
مرجع : روابط عمومی وزارت ارشاد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی