تاریخ انتشار۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : 201456
نشست خبری به مناسبت سالروز استقلال بحرین

انتقاد شدید فعالان سیاسی از حمایت روزافزون انگلیس از رژیم آل خلیفه

بریتانیا به دنبال توسعه بازارهای اقتصادی خوددر منطقه خلیج فارس وخاورمیانه است لذا برای این منظور احتیاج دارد تا از رژیم های دیکتاتوری همچون آل خلیفه در بحرین حمایت کند.
انتقاد شدید فعالان سیاسی از حمایت روزافزون انگلیس از رژیم آل خلیفه

جمعی از فعالان سیاسی و آزادی خواهان بحرینی با حضور در کمیته حقوق بشر پارلمان بریتانیا از سیاست های دولت انگلیس در حمایت از رژیم آل خلیفه انتقاد کردند.
به گزارش خبرنگار تقریب تنا از لندن،در نشست خبری لرد اووبری نماینده مجلس اعیان ومعاون کمیته حقوق بشر پارلمان بریتانیا گروهی از فعالان صلح طلب انگلیس ونیز جمعی از آزادی خواهان بحرینی مقیم لندن به تشریح وضعیت مردم بحرین وجنایات رژیم آل خلیفه پرداختند.
در این کنفرانس خبری که به مناسبت سالروز استقلال بحرین تشکیل شده بود،موضوعاتی از قبیل پیشینه تاریخی بحرین و روند استقلال این کشور در سال 1971،تاریخچه خاندان آل خلیفه وتسلط آنان بر حاکمیت سیاسی بحرین وهمینطور شرایط سیاسی این کشور در حال حاضر مورد بررسی قرار گرفت.
استفان بل از تحلیلگران سیاسی انگلیسی وفعال صلح طلب به زمینه های تاریخی حضور بریتانیا در کشور های خاورمیانه واعمال سیاست های استعماری خود در این منطقه اشاره کرد وگفت:دولت انگلیس در حال حاضر مستقیم در مسائل داخلی بحرین و همینطور کشورهای دیگری همچون سوریه ویمن دخالت می کند این درحالی است که رژیمی که در بحرین حاکم است بطور آشکار از گروه های تروریستی مانند داعش ، جبهه النصره ودیگر گروه های تروریستی حمایت می کند.
استفان بل با بیان نکاتی در مورد سیاست های انگلیس درخصوص عربستان سعودی ونیز حمایت از حملات عربستان و گروه ائتلاف کشورهای عربی علیه یمن گفت ، انگلیس به دنبال منافع اقتصادی خود در منطقه خاور میانه است و دخالت های نظامی در این مناطق واستقرار پایگاه های نظامی وحمایت های تسلیحاتی از رژیم های دیکتاتور منطقه همگی نشان از آن دارد که بریتانیا به دنبال احیای قدرت از دست رفته خود در این منطقه از جهان است وشاید تلاشی دوباره را از سر گرفته است تا امپراتوری گذشته خود را دوباره زنده کند.

در این نشست خبری همچنین جواد فیروز نماینده سابق مجلس بحرین واز فعالان سیاسی بحرینی مقیم لندن نیز با برشمردن تاریخ حاکمیت سیاسی خاندان آل خلیفه در بحرین گفت: برای همه بسیار آشکار است که انگلیس مستشاران ومشاوران امنیتی ونظامی خود را در بحرین مستقر کرده تا از حکومت خاندان آل خلیفه در مقابل حرکت انقلابی مردم حمایت کند.
وی با انتقاد شدید از سیاست خارجی دولت دیوید کامرون در قبال اوضاع بحرین گفت،ما از اصلاحات در مسائل داخلی بحرین صحبت می کنیم در حالی که همه فعالان سیاسی ورهبران جنبش مسالمت آمیز مردم یا در زندان هستند یا تهدید به دستگیری وشکنجه می شوند و همزمان دولت انگلیس از این رژیم دیکتاتور حمایت می کند.
وی افزود :دولت انگلیس باید به گزارش دوسال قبل کمیته سیاست خارجی مجلس این کشور عمل کند که از دولت خواسته بود هر چه سریعتر دولت بحرین را در لیست کشورهای ناقض حقوق بشر قرار داده و روابط خود را با دولت این کشور به پایین ترین سطح کاهش دهد.

از جمله درخواست های دیگر این نماینده سابق پارلمان بحرین توجه دولت انگلیس به گزارش های سازمان های بین المللی حقوق بشر و محکوم کردن موارد شکنجه ونقض حقوق بشر توسط رژیم آل خلیفه بود.
وی در پاسخ به سوال یکی از حضار که پرسید چرا در بحرین اتحادیه های کارگری ودیگر اتحادیه ها برای مقابله با جنایات آل خلیفه اقدام نمی کنند گفت : تلاش های زیادی تاکنون صورت گرفته تا اتحادیه های کارگری و همینطور اتحادیه معلمان کشور با سازمان های بین المللی و نیز اتحادیه های بین المللی کارگری ارتباط برقرار تا حمایت هایی را در سطح بین المللی به سوی خود جلب کنند اما متاسفانه تمامی این اتحادیه ها و رهبران آنها به شدت از جانب رژیم آل خلیفه ونیروهای امنیتی آنان تحت فشار بوده ویا در زندان به سر می برند.

در جمع بندی این نشست پیشنهاد شد که تمام سازمان ها وموسسات غیر دولتی ومردمی که در زمینه حقوق بشر وحمایت از مردم فعال هستند از جمله اتحادیه های مردمی در انگلیس ،با حمایت از جنبش آزادی خواهی واصلاح طلبانه مردم بحرین، دولت بریتانیا را تحت فشار قرار دهند تا دست از حمایت از رژیم آل خلیفه بردارد این پیشنهاد مورد تایید لرد اووبری رئیس جلسه ومعاون کمیته حقوق بشر پارلمان انگلیس نیز قرار گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdcftyd0vw6dxja.igiw.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی