تاریخ انتشار۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 216658

شیعه و سنی تاکنون تاوان زیادی برای اختلافاتشان داده اند/ گفتمان برادرانه بین اهل تسنن و تشیع بهترین راه حل است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی: ما امروز گرفتار اختلاف هستیم که تنها راه درمانش گفتگوست. ما بهترین ها را داریم پیامبر، قرآن و عقل سلیم. که با اینها می توانیم متحد شویم.
شیعه و سنی تاکنون تاوان زیادی برای اختلافاتشان داده اند/ گفتمان برادرانه بین اهل تسنن و تشیع بهترین راه حل است.

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان در مراسم اختتامیه بیت ونهمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: امروز ما قلبمان مجروح و غرق به خون است.

وی افزود: دنیای استکبار و استعمار موفق شد کشورهای مسلمان را تجزیه کند. ما امروز گرفتار اختلاف هستیم که تنها راه درمانش گفتگوست.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان تاکید کرد :« ما دارای بهترین تمدن و فرهنگیم. ما بهترین ها را داریم پیامبر، قرآن و عقل سلیم. که با اینها می توانیم متحد شویم».

مولوی اسماعیل زهی گفت:« ما از صدر اسلام تا الان باهم اختلاف داشته ایم و تا الان تاوانش را هم داده ایم. » این وظیفه سنگین را بر دوش علما نهاد و این کم کاری را از جانب ایشان دانست و پیشنهاد داد در دولتی که حرفش بر پایه اعتدال گرایی است گفتمان برادرانه بین اهل تسنن و تشیع بهترین راه حل است.

وی عنوان کرد :«جامعه تسنن همواره مرزبان خوبی برای ایران در 8 سال دفاع مقدس بوده و صدها شهید داده است و از این به بعد هم اجازه نمی دهد یک وجب از خاک ایران کم شود. ما رغیب هم نیستیم رفیق همدیگریم.


 l
https://taghribnews.com/vdcftvd0cw6dyva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی