تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 276058

ارتش رژیم صهیونیستی بیت المقدس را به پادگان نظامی مبدل کرد/زخمی شدن بیش از 50 نفر در حمله نظامیان اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی

نظامیان صهیونیست امروز جمعه پس از تصمیم کابینه امنیتی اسرائیل برای عدم برچیدن گیت های امنیتی ورودی های مسجد الاقصی، تدابیر امنیتی شدیدی در بخش قدیمی شهر قدس به اجرا گذاشتند.
ارتش رژیم صهیونیستی بیت المقدس را به پادگان نظامی مبدل کرد/زخمی شدن بیش از 50 نفر در حمله نظامیان اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ارتش و پلیس صهیونیستی صدها نفر از نیروهای خود را در بخش های مختلف بیت المقدس مستقر کرده و تعداد زیادی پست بازرسی در آنها نصب کرده و مانع از ورود فلسطینیان از سرزمین های اشغالی 1948 به داخل قدس می شوند.

پلیس اسرائیل با صدور بیانیه ای تأکید کرد که به تدابیر امنیتی خود در اطرف قدس و بخش قدیمی این شهر و مسجد الاقصی شدت بخشیده است.

در این بیانیه آمده است که مأموران پلیس به مردان فلسطینی زیر 50 سال اجازه ورود به بخش قدیمی شهر قدس و مسجد الاقصی را نمی دهند.

خبر دیگر اینکه، نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته به نمازگزاران فلسطینی در نزدیکی باب الاسباط در مجاورت مسجد الاقصی حمله کرده و اقدام به سرکوب آنان کردند.

در پی حمله نظامیان اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز عشا مقابل باب الاسباط، درگیری شدیدی میان دو طرف در این منطقه به وقوع پیوست و هر لحظه دامنه درگیری ها گسترده تر شده و به دیگر محله های قدس هم کشیده شد.
 
نظامیان اسرائیلی با شلیک گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب نمازگزاران بی سلاح فلسطینی کردند که تا کنون بیش از 50 نفر زخمی شده اند.

این در حالی است که چندین خبرنگار و نیروی امدادرسان و شماری فعال خارجی حامی فلسطین نیز که همراه با فلسطینیان مقابل باب الاسباط تجمع کرده بودند، زخمی شدند.

منابع محلی و پزشکی در قدس اعلام کرده اند که حال دو نفر از مجروحان به شدت وخیم است؛ چندین زن هم در درگیری های دیشب زخمی شده اند.
 
تحصن کنندگان مقابل باب الاسباط با سردادن شعارهایی اعتراض خود را نسبت به بستن درهای مسجد الاقصی و نصب گیت های امنیتی مقابل ورودی های این مسجد اعلام کرده و بر ادامه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و اقدامات تجاوزکارانه و نژاد پرستانه آن در مسجد الاقصی تأکید کردند.

درگیری هایی نیز در دیگر مناطق قدس از جمله شهرک رام در شمال این شهر بین فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی به وقوع پیوسته است.

نظامیان اسرائیلی به بیمارستان مقاصد در قدس اشغالی نیز یورش بردند که جوانان فلسطینی درهای بیمارستان را به روی آن ها بسته و مانع از ورود اشغالگران به بیمارستان برای بازداشت برخی مجروحان درگیری های دیشب شدند.

لازم به ذکر است که شبکه الجزیره اعلام کرد که نشست مسئولان وزارت خارجه اردن با سفیر رژیم صهیونیستی در امان پیرامون گیت های امنیتی صهیونیستی در ورودی های مسجد الاقصی و پایان دادن به وضعیت موجود بی نتیجه به پایان رسیده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcftvd0cw6dexa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی