>> برگزاری همایش خطر جریان های تکفیری در کنگو | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 195355

برگزاری همایش خطر جریان های تکفیری در کنگو

به همت نمایندگی جامعه المصطفی در کنگو، همایشی برای راه های مبارزه با تکفیر در این کشور برگزار شد.
برگزاری همایش خطر جریان های تکفیری در کنگو
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،همایش خطر جریانهای تکفیری برای مسلمانان و جوانان کنگو روز پنج شنبه به همت نمایندگی جامعه المصطفی و به هدف آگاه سازی مسلمانان و جوانان در خصوص آسیبهای جریانهای تکفیری در این برگزار شد.

دکتر "اموری لومومبا" معاون وزیر دادگستری و رئیس کمسیون حقوق بشر کنگو در این همایش تصریح کرد:  اعمالی که تکفیریهای تروریست به نام دین انجام می دهند، با فطرت الهی یک انسان با هر مذهبی در تضاد است.

وی با بیان اینکه، جنایت تکفیریها در حق دین خدا و رسول خدا(ص) جنایتی نابخشودنی است، گفت: جنایت این تکفیریها های تروریست تنها مختص به مسلمان نیست.

حجت الاسلام "سید محمد ذوالفقاری" مدیر دانشگاه اسلامی "المصطفی" در کنگو هم در سخنان خود با اشاره به وجود اختلافات نظری و عملی محدود در میان برخی مذاهب اسلامی گفت: سالیان سال است که مسلمانان با اختلاف مذاهب گوناگون با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند و یکی از بدیهی ترین پدیده های زندگی انسانها وجود ادیان، مذاهب و آئین های مختلف است.

وی افزود: چند سالی است که جهان و خصوصا خاورميانه شاهد تحولات بزرگی است، این تحولات و قدرت گرفتن گروههای افراطی و تکفیری باعث ظهور نگراني ملت‌ها و خصوصا مسلمانان شده است و  دامنه این نگرانی از مرزهای کشورهای خاورمیانه فراتر رفته است و شنیدن نام گروههای مثل بوکوحرام، الشباب، داعش، القاعده و مثل اینها انسان را به وحشت می اندازد.

ذوالفقاری ادامه داد: قلب بزرگ و مهربان آفریقا یعنی کنگو در وجود خود صدها قبیله و دین و آئین را جای داده و پیروان این ادیان در کمال مهربانی و احترام با یکدیگر زندگی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید خطر این گروهها را به همه مردم و خصوصا به مسلمانان و جوانان مسلمان یاد آور شویم تا شاهد حضور این مشکلات و بلاها در کنگو نباشیم.

مدیر دانشگاه المصطفی در کنگو گفت:گسترش موج بی ثباتی و نا امنی، فرقه‌گرائی و تعصبات مذهبی، حضور نیروهای خارجی در کشورهای آسیب دیده از تکفیر و گسترش موج وحشت از اسلام از اثرات شوم حضور تفکر و گروههای تکفیری در کنگو است.

وی، تشویق جوانان به کسب علم و دانش و دوری از جهل، تعهد علمای دین به بیان واقعیت های انحرافی و تحریفی در این گروهها، توجه به نیازهای روحی و روانی جوانان، ایجاد اشتغال و کار برای جوانان، آگاهی بخشی به جوانان و اطلاع رسانی به آنها در مورد گروههای خطرناک تکفیری تروریستی را از جمله راههای مبارزه با این گروه های تروریستی قلمداد کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcfttdytw6d1ma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی