تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۳
کد مطلب : 243450

هشدار نسبت به یهود‌ی‌سازی قبرستان مسلمانان در قدس

هیئت اسلامی ـ مسیحی برای یاری قدس و مقدسات، نسبت به ادامه اقدامات اشغالگران صهیونیست برای یهودی‌سازی قبرستان اسلامی ـ تاریخی «مأمن الله» در قدس شریف هشدار داد.
هشدار نسبت به یهود‌ی‌سازی قبرستان مسلمانان در قدس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، حنا عیسی، دبیرکل هیئت اسلامی ـ مسیحی برای یاری قدس و مقدسات، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: استمرار اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در تعدی به قبرستان‌ها، تلاشی مصرانه و آشکار برای برانگیختن احساسات مسلمانان است.
 
در این بیانیه آمده است: تصمیم شرکت‌های اسرائیلی برای برگزاری جشنواره مشروبات الکلی در قبرستان «مأمن الله» قدس، اهانت آشکار به آن و تداوم روند یهودی‌سازی این قبرستان محسوب می‌شود.
 
حنا عیسی در این بیانیه افزود: قرار است انواع مشروبات الکلی داخلی و بین‌المللی در این جشنواره عرضه شود و میهمانان و شرکت‌کنندگان از این مشروبات بنوشند و کنسرت‌های بزرگ نیز با حضور تيم‌های موسیقی محلی و بین‌المللی و با مشارکت هزاران نفر برگزار شود.
 
دبیرکل هیئت اسلامی ـ مسیحی برای یاری قدس و مقدسات تأکید کرد: ده‌‌‌ها سال است که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل قبرستان «مأمن الله» را مورد هدف قرار داده اند و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های یهودی‌سازی را به بهانه تأسیس پارک‌ و مجتمع‌های تجاری در این مکان اجرا کرده‌اند؛ امروز نیز با برگزاری جشنواره مشروبات الکلی و کنسرت تلاش دارند این قبرستان را هتک حرمت و هویت و نشانه‌های آن را محو کنند.
 
در این بیانیه آمده است: با وجود نارضایتی فلسطینی‌ها و محکومیت جهانی، اسرائیل همچنان حرمت مقدسات اسلامی را زیر پا گذاشته و حقوق فلسطینیان و همه قوانین، آیین‌نامه‌ها و تعهدات بین‌المللی را که خواستار احترام به ادیان مختلف و پیروان آن است، نقض می‌کند؛ این دلیل واضحی است بر این که اسرائیل به هیچ قانونی پایبند نیست.
 
 قبرستان «مأمن الله» قدس که مساحت آن حدود ۲۰۰ هزار متر است دربردارنده قبور بسیاری از صحابه، تابعین، علما و شهدا است و بارها توسط رژیم صهیونیستی در معرض تخریب قرار گرفته و تاکنون بخشی از آن به موزه و بازار تبدیل شده است و اشغالگران صهیونیست در نظر دارند قسمتی از این مکان را نیز به پارک، کافی شاپ و پارکینگ تبدیل کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcftmd0xw6djja.igiw.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی