تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : 174853
آیت‌الله سبحانی:

جریان‌های تکفیری بزرگترین منکر دنیای اسلام هستند

آیت الله سبحانی با بیان اینکه اگر منکری در جامعه وجود داشته باشد که باید در مقابل آن بایستیم، امروز همین جریان تکفیری است گفت: تکفیر مسلمانان بزرگ‌ترین منکری است که در حال حاضر وجود دارد.
جریان‌های تکفیری بزرگترین منکر دنیای اسلام هستند
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "جعفر سبحانی " شامگاه دوشنبه طی سخنانی در مراسم اختتامیه کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، اظهار کرد: تکفیر، بلا و مصیبتی است که در جهان اسلام به وجود آمده و نوعی بیماری محسوب می‌شود.

وی افزود: در برخی مقالاتی که در این کنگره ارائه شدند راهکارهایی بیان شد؛ از اینگونه راهکارها و مقالات استقبال می کنیم زیرا همه آنها نشانگر این مطلب هستند که عزیزان حاضر، همه اشکال تکفیر را محکوم می کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علمای اسلام بر این باورند که خداوند تکفیر را نمی پذیرد خاطرنشان کرد: لازم است طرح‌هایی برای ریشه کن کردن پدیده تکفیر ارائه کنیم.

وی ادامه داد: آگاه کردن مردم به وسیله رسانه‌های گروهی در مورد جریان‌های تکفیری و نیز توجه دادن آنها به خطراتی که تکفیری‌ها ایجاد کرده‌اند ضروری است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اگر منکری در جامعه وجود داشته باشد که باید در مقابل آن بایستیم، امروز همین جریان تکفیری است گفت: تکفیر مسلمانان بزرگ‌ترین منکری است که در حال حاضر وجود دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: رژیم صهیونیستی است که شرارت می‌کند ولی تکفیری‌ها، مسلمانان را به این امر متهم می‌کنند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرمایند مردم یا هم کیش شما هستند یا مانند شما بنده‌ای از بندگان خدا؛ خون مسلمانان دارای حرمت است ولی فتنه تکفیر و جنایاتی که در این قالب انجام می‌شود خلاف سخن خدا و پیامبرش هستند و چهره اسلام را خدشه‌دار می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی افزود: اقدامات تکفیری‌ها اسلامی را عرضه می‌کند که دینی کاملا خشن بوده و بویی از رحم و مروت در آن به مشام نمی‌رسد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اختلاف نظرها نباید موجب جنگ و خونریزی شوند گفت: کنگره حاضر برای ما اهمیت خاصی دارد زیرا شاهد حضور حداکثری علمای جهان اسلام در اینجا هستیم که مصوبات و نتایج را به گوش ملت‌های خود خواهند رساند.

وی با تاکید بر اینکه نباید فعالیت علیه تکفیری‌ها را منحصر در دو روز کنگره کنیم تصریح کرد: لازم است هیئتی علمی مأمور به رسیدگی مصوبات کنگره حاضر باشد و حلقه‌ای ارتباطی میان علما و رهبران و مردم کشورهای مختلف ایجاد کند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تاثیرگذاری بالای رسانه‌ها در آگاه‌سازی مسلمانان گفت: به همین دلیل باید از ظرفیت رسانه‌ها هم در مقابله با جریان‌های تکفیری استفاده کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: یکی از عوامل دوری مسلمانان از یکدیگر، عدم رجوع به منابع و کتب اصلی است.

وی با بیان اینکه نسل جوان در کشورهای اسلامی در معرض تبلیغات سوء اندیشه تکفیری قرار دارند گفت: علمای اسلام باید از روش های صحیح با تبلیغات تکفیری ها مقابله کنند.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: برخی مطالب فتنه‌انگیز هم در رسانه‌ها و بعضی کتاب‌ها به چاپ می‌رسد که این امر هم خطراتی دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبران گروه‌های تکفیری، آیاتی را که در مورد مشرکان نازل شده درباره اهل اسلام بکار می‌برند بیان کرد: از خداوند مسئلت داریم راهکارهای صحیح مقابله با تکفیری‌ها را پیش روی ما قرار دهد تا بتوانیم با این اجتماع عظیم، به نتایجی قابل قبولی دست یابیم.
https://taghribnews.com/vdcftjdymw6deca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی