تاریخ انتشار۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 167950
رئیس جمعیت علمای عراق:

اهل سنت عراق بیشترین خسارت را از داعش دیده اند

تنا - بیروت
رئیس جمعیت علمای عراق خاطرنشان کرد: اهل سنت موصل و انبار، تا کنون بیشترین خسارت ها را از گروهک تروریستی داعش متحمل شده اند، زیرا درگیری های عراق، جنگ میان شیعه و سنی نیست بلکه علیه حکومت این کشور است.
اهل سنت عراق بیشترین خسارت را از داعش دیده اند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "خالد الملا" رئیس جمعیت علمای عراق، روز گذشته در نشست تجمع علمای مسلمان لبنان که با حضور ۲۴۰ عالم دینی در بیروت برگزار شد، موفقیت این تجمع را در ایجاد وحدت میان علمای شیعه و سنی ستود و گفت: تجمع علمای مسلمان لبنان از ۳۰ سال گذشته تا کنون توانسته است علی رغم شرایط دشوار منطقه، گروه های مختلف اسلامی را در یک جا جمع کند و میان علمای امت اسلامی همبستگی ایجاد نماید.

وی افزود: من در لبنان ندیده ام که علمای شیعه و سنی، عقاید خود را کنار گذاشته و مذهب خود را تغییر دهند، زیرا تجمع علمای مسلمان لبنان همه علما را بدون هیچگونه فشار و مشکلاتی به دور یکدیگر جمع کرده و آنان را متحد کرده است، لذا این کار یک تجربه بزرگ است که باید در کشورهای دیگر نیز منتشر شود.

الملا با اشاره به وضعیت موجود در عراق گفت: مذهب گرایی و تشکیل بسیج مذهبی در عراق، پس از نابسامانی وضعیت سوریه به وجو دآمده است و رهبران داعش در انبار و موصل، بر بالای منبرهای خود مردم را علیه حکومت بسیج می کنند.

شیخ خالد الملا خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت ها را اهل سنت موصل و انبار از داعشی ها دیده اند؛ اما باید نسبت به امور حقیقتاً آگاهی داشت زیرا آنچه در عراق رخ می دهد، جنگ میان شیعه و سنی نیست بلکه درگیری علیه حکومت این کشور است و از مذهب گرایی برای تحریک مردم علیه حکومت استفاده می شود.

وی تأکید کرد: با این وجود، ما به زودی خواهیم توانست بر فتنه داعشی ها پیروز شویم و آنان را از کشور خود بیرون برانیم.
https://taghribnews.com/vdcftedyxw6dv1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی