تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۳
کد مطلب : 208251
ظریف:

ایران آمادگی مشارکت فعال برای حل بحران های منطقه را دارد

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار رییس مجلس سنای لهستان گفت: ما آمادگی داریم به منظور پیدا کردن راه حل های سیاسی برای بحران های منطقه مشارکت فعال داشته باشیم.
ایران آمادگی مشارکت فعال برای حل بحران های منطقه را دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و بوگدان بروسویچ رئیس مجلس سنای لهستان در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
 
وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه افزود: ایران و لهستان روابط دیرینه ای دارند و بیش از چندین دهه مناسبات پیوندهای مستحکمی را میان دوکشور برقرار کرده است.
 
ظریف به ظرفیت اقتصادی و پارلمانی دو کشور اشاره کرد و گفت: ما در حوزه انرژی و صنایع ظرفیت های خوبی برای گسترش همکاری های دوجانبه داریم و همکاری های پارلمانی جایگاه مهمی در پیشرفت همکاری های همه جانبه تهران و ورشو دارد.
 
وی به مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور اشاره کرد و افزود: ما آمادگی داریم گفت و گوهای سیاسی را بطور منظم بین معاونین و مقام های سیاسی دو کشور گسترش دهیم و در زمینه اقتصادی به لحاظ میزان تراز تجاری نیز سطح فعلی مناسبات در شأن دو کشور نمی باشد و راه های گسترش آن را می بایست در دستور کار طرفین قرار دهیم .
 
رییس دستگاه دیپلماسی درادامه به تحولات منطقه در سوریه ، یمن و عراق اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم به منظور پیدا کردن راه حلهای سیاسی برای بحرانهای منطقه مشارکت فعال نماییم و به نظر ما مولفه های مهم حق مردم در تعیین سرنوشت و عدم دخالت خارجی بسیار مهم و تعیین کننده می باشد .
 
ظریف درباره تحولات یمن گفت: ما متأسفانه شاهد بیش از هفت ماه بمباران مردم بی دفاع یمن هستیم.
 
وزیر امور خارجه کشورمان تهدیدات تروریستی و افراط گرایی در منطقه و گسترش دامنه آن به مناطق دیگر را مهم ارزیابی کرد و از تبادل نظر و رایزینی دو کشور ایران و لهستان در این خصوص وکمک به برون رفت از این بحران استقبال کرد.
 
بوگدان بروسویچ در این دیدار گفت: ما روابط متینی با جمهوری اسلامی ایران داشته و سالگرد برقراری مناسبات دو کشور را اخیراً جشن گرفتیم .
 
وی ادامه داد: ایران نقش کلیدی در تحولات منطقه دارد و بازیگری ثبات دهنده به منطقه است ، ما با تشریک مساعی می توانیم تأثیرگذاری بیشتری بر امنیت منطقه ای و بین المللی داشته باشیم .
 
رییس مجلس سنای لهستان خاطرنشان کرد: ما در پارلمان لهستان برای گسترش مناسبات دو کشور اهمیت زیادی می دهیم و مراودات گروه دوستی پارلمانی دو کشور تاکنون روند خوبی داشته و گروه دوستی لهستان به منظور گسترش مراودات پارلمانی چندین سفر به جمهوری اسلامی ایران داشته است .
 
وی به موازنه تجاری دو کشور اشاره کرد و گفت: تراز تجاری بین دو کشور پایین است و با توجه به روابط دو کشور این تراز، تجاری مطلوب نیست .
 
بروسویچ افزود: عزم لهستان برای برداشتن گامهای بلند به منظور حرکت به سمت ظرفیت های جدید اقتصادی در دستور کار است .
https://taghribnews.com/vdcftcd0yw6dx0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی