تاریخ انتشار۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : 268453
در حاشیه کنفرانس جهان اسلام و روسیه در گروزنی صورت گرفت:

دیدار مفتی اعظم سوریه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب

مفتی اعظم سوریه در دیدار با آیت الله اراکی تأکید کرد: دلیل هراس دشمنان از تقریب مذاهب بازگرداندن نقش حقیقی علمای اسلام به آنان در میان جامعه اسلامی است.
دیدار مفتی اعظم سوریه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه کنفرانس «جهان اسلام و روسیه» در شهر گروزنی جمهوری چچن، با شیخ بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه دیدار و گفتگو کرد.
 
طرفین در این دیدار ضمن مثبت ارزیابی کردن کنفرانس گروزنی، آن را فرصتی برای معرفی اسلام حقیقی به جهان و بالاخص مردم روسیه دانستند.
 
 شیخ بدرالدین حسون با اظهار تأسف از تداوم نا امنی و ترور در عراق و سوریه بر ضرورت مقابله با تفکر تکفیری در جهان اسلام تأکید وعدم اشاره به این مهم در بیانیه‏ی ختامیِ این کنفرانس را از جمله ضعف‏های این کنفرانس دانست.
 
وی در ادامه با اشاره به ضرورت اقدام جدی و فوری علمای اسلام بر ضد تفکر تکفیری در جهان اسلام، ابراز داشت: دشمنان اسلام از تقریب مذاهب اسلامی می هراسند چرا که با گسترش تفکر تقریبی ضمن منزوی شدن تکفیری‏ها، علمای دلسوز جهان اسلام جایگاه واقعی خود در بین جوامع اسلامی را باز خواهند یافت که در نتیجه از این گونه انحرافات جلوگیری می‏کنند.
 
 مفتی اعظم سوریه سپس به کمک قدرتهای جهانی به جریان تکفیری اشاره کرد و افزود: حکومت‏های اروپایی مراکز اسلامی موجود در سطح اروپا را به طور کامل در اختیار گروه‏های تکفیری قرار می دهند تا در نتیجه‏ آن جوانان مسلمان اروپایی جذب این گونه تفکرات شوند.
 
https://taghribnews.com/vdcftcd0mw6dvja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی