تاریخ انتشار۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۵
کد مطلب : 238357

هشدار امام جمعه منطقه الدراز بحرین نسبت به تعرض به شیخ قاسم

امام جمعه منطقه الدراز بحرین نسبت به هرگونه تعرض به رهبر شیعیان بحرین هشدار داد و تاکید کرد: تاریخ به مواضع وحدت طلبانه شیخ عیسی قاسم شهادت می‎دهد.
هشدار امام جمعه منطقه الدراز بحرین نسبت به تعرض به شیخ قاسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تحولات سریع اخیر در بحرین سبب تأثیر شدید بر روحیه مردم شده است زیرا مردم احساس می کنند که وجود، تاریخ، هویت و شعائر یک مذهب مورد هدف قرار گرفته است .
 
وی بازگشت اعتماد و پذیرش خواسته های مردم را عامل پایان بحران دانست و افزود: از بین رفتن اعتماد از مهمترین دلایل بروز این بحران است چرا که دو طرف از دور به پیش بینی افکار یکدیگر برآمده و نسبت به مصالح خود هراس دارند. اگر ارتباط بیشتری میان مردم و دولت وجود داشت این هراس از بین رفته و اعتماد بازمی گردد.
 
حجت الاسلام صنقور از تعطیلی فعالیت جمعیت الوفاق اسلامی و جمعیت التوعیه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: فاجعه بزرگی که همانند صاعقه بر دل ها فرود آمد هدف قرار دادن آیت الله شیخ عیسی قاسم است که هدف قرار دادن پیروان یک مذهب را نشان می دهد.
 
امام جمعه منطقه الدراز ادامه داد: آنان از این عالم بزرگ چه می خواهند؟ تاریخ به حرص شدید وی بر همزیستی مسالمت آمیز، وحدت ملی، مبارزه با طیفه گرایی و خشونت و توهین، درمان بحران با گفت وگو و مصالحه ملی و گفتمان سرشار از مصالح و ثبات وطن شهادت می دهد. هدف قرار دادن چنین شخصیتی مطمئنا به سود وطن نیست.
 
این روحانی بحرینی همچنین تصریح کرد: متأسفانه شاهد خشونت طلبی، دروغ، اتهام زنی و کینه توزی شبانه روزی علیه یک مذهب هستیم. این مسائل سبب بسته شدن راه های حل بحران می شود و کنار گذاشتن آنها به بازگشت اعتماد منجر می شود.
 
https://taghribnews.com/vdcftcd0ew6dmma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی