تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 208152
//2خبر از بحرین//

نماز بحرینیها در مساجد تخریب شده/ استفاده آل خلیفه از سلاح ممنوعه برای سرکوب معترضان

شماری از شهروندان بحرینی نمازمغرب و عشای روز گذشته را در محل مساجدی که حکومت آل خلیفه در مارس 2011 تخریب کرده بود،به جا آوردند.
نماز بحرینیها در مساجد تخریب شده/ استفاده آل خلیفه از سلاح ممنوعه برای سرکوب معترضان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این اقدام در چارچوب "انقلاب محراب" برگزار شد که همواره ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه برای دفاع از مساجد تخریب شده و حفظ مقام و جایگاه مساجد به آن فرا می خوانند.
 
نمازگزاران با ادای نماز در محل مساجد تخریب شده "فدک زهرا" در شهر حمد، "عین رستان" و "العلویات" در منطقه الزنج بار دیگر بر ادامه دفاع از مقدسات، مساجد و مخالفت با اقدام حکومت بحرین در تخریب مساجد، تاکید کرده و از حکومت آل خلیفه خواستند تا از احداث مساجد تخریب شده در غیر از محل اصلی اش دست بردارد.
 
"شیخ میثم السلمان" مسوول بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین پس از ادای نماز در مسجد العلویات بر باز بودن پرونده 38 مسجد تخریب شده تا زمان احداث دوباره مساجد در جایگاه اصلی خود و تسلیم عوامل دست اندرکار تخریب غیرقانونی مساجد به دادگاهی عادل، تاکید کرد.
 وی افزود: تخریب مساجد نقض حقوق و توهین به اعتقادات مذهبی مردم بحرین است.
 
مسوول بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین از شانه خالی کردن برخی گروهها از مسوولیتهای قانونی ملی و مذهبی برای بازسازی همه مساجدی که غیر قانونی تخریب شده، انتقاد کرد.
 
خبر دیگر این که انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد که وزارت کشور از گلوله های ساچمه ای که در سطح بین الملل ممنوع است، برای سرکوب مردم معترض استفاده و فاش کرد که دو کودک در روستای المهله هدف اصابت این نوع از گلوله ها قرار گرفته و حالشان وخیم است.
 
شیخ "محمد صنقور" عالم دینی بحرینی نیز تعدی مکرر حکومت آل خلیفه به شعائر دینی و مذهبی را اقدامی غیر قابل توجیه اعلام و خاطرنشان کرد که اینگونه اقدامات با حق برخورداری از انجام آزادانه شعائر دینی که در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته است، منافات دارد.
 
فاضل عباس، دبیر کل تجمع ملی دموکراتیک بحرین نیز از داخل زندان مردم را به ادامه مبارزات مسالمت آمیز برای تحقق همه خواسته ها و رسیدن به حقوق مشروع ملت فرا خواند.
 
وی در پیامی خطاب به مردم تأکید کرد که طبق معاهدات بین المللی هر شهروندی حق دارد اندیشه خود را به طور مسالمت آمیز و بدون ترس از تعقیب و تهدید بیان کند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcftcd00w6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی