تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 172152
مولوی عبدالحمید:

باید با صلح و سازش و دوستی در کنار هم زندگی کنیم

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ما می خواهیم با اخوت و برادری در کنار یکدیگر زندگی کنیم و نباید بین اقوام و مذاهب اختلاف وجود داشته باشد.
باید با صلح و سازش و دوستی در کنار هم زندگی کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به شهادت یکی از معلمان در منطقه قصرقند استان سیستان و بلوچستان، ضمن محکوم کردن این حادثه اظهار داشت: مردم استان ناامنی را در هر لباس و شکلی که باشد، نمی پذیرند و هیچ کسی حق ندارد در استان ما ناامنی ایجاد کند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: الحمدلله با مدیریت مدبّرانه و دلسوزانه در کشور و استان سیستان و بلوچستان، این استان در مسیر درست حرکت کرده و إن شاءالله به سوی توسعه و آبادانی به پیش می رود. فضای ایجاد اعتماد به مدیران بومی و منطقه ای پدیده ای بسیار خوب و سیاستی بسیار پسندیده است و ایجاد ناامنی در این شرایط هیچ توجیهی ندارد.
وی تصریح کرد: پیگیری مشکلات و نارسائیها باید از مسیر و مجرای قانونی و از راه مذاکره و گفتمان انجام گیرد و ما امیدواریم که استان ما در آینده از امنیت کامل برخوردار باشد.
مولوی عبدالحمید در خصوص ایجاد تفرقه در منطقه هشدار داد و افزود: ما ضمن تاکید بر لزوم برقراری امنیت در استان، به کسی اجازه نمی دهیم که در استان اختلاف و تفرقه ایجاد نماید. ما می خواهیم با اخوت و برادری در کنار یکدیگر زندگی کنیم و نباید بین اقوام و مذاهب اختلاف وجود داشته باشد بلکه باید با صلح و سازش و دوستی در کنار هم زندگی کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم خداوند سال جدید هجری را سالی با برکت، سال توفیق و عمل، سال صلح و آشتی بین گروههایی که با یکدیگر اختلاف دارند و سال امنیت و آرامش برای مسلمانان بگرداند.
وی در پایان به درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرده و با بیان اینکه "حضرت آیت الله مهدوی کنی از درجه علمی بالایی برخوردار بوده و از افراد انقلابی بودند که بیشتر عمر خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم و نظام جمهوری اسلامی سپری کردند"، ضایعه وفات ایشان را به مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید، خانواده و بازماندگان آن مرحوم و مردم شریف ایران تسلیت گفت.
https://taghribnews.com/vdcft0dy0w6deya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی