>> امیدواریم مجلس جدید کارش را با قوت آغاز کند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۴
کد مطلب : 232858
مولوی عبدالحمید:

امیدواریم مجلس جدید کارش را با قوت آغاز کند

امام جمعه اهل سنت زاهدان: امیدواریم مجلس جدید شورای اسلامی بتواند با دوراندیشی و سعه‌ صدری که در شأن ملت بافرهنگ و متمدن ایران است، به وظایفش عمل کند و به دور از مسایل حزبی و جناحی در راستای منافع ملی و جهانی فعالیت داشته باشند.
امیدواریم مجلس جدید کارش را با قوت آغاز کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، در خطبه های نمازجمعه این هفته مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: قیام امام راحل، نه تنها در بیداری کشورهای اسلامی بلکه در بیداری همه ملتهای آزاده دنیا تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به 14 خرداد، سالروز ارتحال رهبر فقید انقلاب اسلامی گفت: قیام امام راحل تحول بزرگی در جهان به‌ وجود آورد و در بیداری کشورهای اسلامی و غیراسلامی تاثیر بسیار زیادی داشت به طوری که همه آزادگان جهان را بیدار کرد تا علیه ظلم و استبداد و اشغالگری قیام کنند.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: رهبر فقید انقلاب اسلامی تمام تهدیدها و مشکلات را به جان خرید تا ملت ایران را از قید استکبار جهانی و وابستگی به بیگانگان نجات دهد و به آزادی و حریت برساند.
وی افزود: یاد و خاطره امام راحل همواره در اذهان ملت ایران می‌ماند و تاریخ قیام ایشان در دنیا ماندگار است.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی آیورا به جایگاه ویژه اقتصادی منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت: امروز چابهار نه‌تنها پیشانی اقتصادی استان سیستان‌وبلوچستان به‌شمار می‌رود بلکه در حال تبدیل‌ شدن به پیشانی اقتصاد کشور است.

وی افزود: توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به منطقه آزاد چابهار، این منطقه را به یک منطقه آزاد تجاری بسیار بزرگ تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: بندر تجاری چابهار تنها منطقه‌ای است که به‌خاطر اتصال با اقیانوس بر سایر بنادر تجاری برتری دارد و همین امر توجه بیشتر دولت به این منطقه را به دنبال داشته است.

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به  اجلاس اخیر رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند موسم به «آیورا» افزود: اجلاس بین‌المللی اخیر در چابهار که علاوه بر معاون اول رئیس‌جمهور و چندین وزیر، میهمانان برجسته‌ای از سطح جهان نیز در آن حضور داشتند، برای منطقه یک فرصت استثنایی بود.

وی تصریح کرد: برگزاری این اجلاس آغاز یک تاریخ برای منطقه آزاد چابهار خواهد بود که سبب توجه بیشتر شرکت‌ها و سرمایه‌داران به این منطقه می‌شود.
خطیب نماز جمعه اهل سنت زاهدان افزود: طرح موضوع منطقه آزاد چابهار در نشست سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان، که با حضور رئیس‌جمهور افغانستان و نخست‌وزیر هند برگزار شد، بیانگر اهمیت این موضوع است و کشورهای هند و افغانستان می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری از ظرفیت منطقه‌ آزاد چابهار بهره ببرند.
امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح‌های کلان دولت در استان، که طرح منطقه آزاد چابهار از جمله آنهاست، بتوانند زمینه کار و اشتغال مردم استان سیستان‌ و بلوچستان را که بیش از سایر نقاط کشور با فقر و بیکاری مواجه هستند، فراهم نمایند.

مولوی عبدالحمید همچنین با اشاره به آغاز به‌کار مجلس دهم شورای اسلامی از روز شنبه، اظهار امیدواری کرد که مجلس جدید به دور از مسایل حزبی و جناحی، در جهت منافع ملی و جهانی گام بردارد.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان تصریح کرد: چیزی که برای ما امیدوارکننده است اینکه مجلس جدید از مجلس گذشته قوی‌تر خواهد بود، زیرا تنوع، که مایه پیشرفت و ترقی است، در این مجلس بیشتر مشاهده می‌شود.
وی افزود: امیدواریم مجلس جدید شورای اسلامی بتواند با دوراندیشی و سعه‌صدری که در شأن ملت بافرهنگ و متمدن ایران است، به وظایفش عمل کند و به دور از مسایل حزبی و جناحی در راستای منافع ملی و جهانی فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: انتظار داریم در هیئت‌رئیسه‌ی مجلس دهم شورای اسلامی حداقل یک نفر از اهل‌سنت حضور داشته باشد زیرا این مسأله برای وحدت جهان اسلام و برای اینکه ما به جهانیان نشان دهیم در کشور ما تفاوتی بین شیعه و سنی و اندیشه‌های مختلف وجود ندارد، یک ضرورت است.

وی تاکید کرد: بکارگیری شایستگان و توانمندان اهل‌سنت در هیئت دولت و هیئت‌رئیسه مجلس و سایر مراکز مهم تصمیم‌گیری کشور مایه اتحاد، انسجام و عزت بیشتر و سبب ناامیدی دشمنان می‌شود.
خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان افزود: امیدواریم مجلس جدید شورای اسلامی کارش را با قوت آغاز کند و بتواند علاوه بر حل بسیاری از مشکلاتی که از مجلس گذشته برجا مانده‌ است، کارهای خوب دیگری که به عزت ایران اسلامی در سطح جهانی بیانجامد انجام دهد.

مولوی عبدالحمید همچنین با اشاره به آغاز به‌کار مجلس جدید خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد که این مجلس نیز در عمل به وظایف قانونی خودش موفق باشد و خدمات ارزشمندی برای ملت ایران انجام دهد.
به گزارش تقریب، امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان، با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلی مدارس در تابستان از والدین خواست در خصوص فراگیری قرآن و احکام برای فرزندان‌شان برنامه‌ریزی داشته باشند و آنان را به مکاتب و مساجدی که کلاس‌‌های قرآنی برگزار می‌کنند بفرستند.
 
https://taghribnews.com/vdcft0d0cw6dmca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی