تاریخ انتشار۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 491239

چه عواملی باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند؟

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما سه عامل اصلی داشت که باعث شدند این انقلاب شکل بگیرد‌ که آنها عبارتند از رهبری، مردم و مکتب متعالی اسلام.
چه عواملی باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند؟
به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، دکتر حمیدرضا مقدم فر مشاور فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مصاحبه با رادیو انقلاب گفت: من متاسفانه دوران طاغوت را دیدم و درک کردم. شرایط سختی بود و آن زمان ۱۶ سالم بود و به خاطر پخش اعلامیه امام خمینی و حضور در تجمع به زندان افتادم.
 
وی ادامه داد: ما کشور جهان سومی بودیم که کشورهای دیگر دنیا هم با ظرفیت هایشان در ایران حکومت می کردند و شاه و دولت همه مثل نوکرهای اینها بودند. وضعیت اقتصادی آن زمان بسیار بد بود.
 
مقدم فر گفت: انقلاب ما سه عامل اصلی داشت که باعث شدند این انقلاب شکل بگیرد‌. رهبری، مردم، مکتب متعالی اسلام. رهبری امام خمینی و همراهی مردم و مکتبی که به عنوان دستورالعمل هایی برای اندیشه و ... برنامه داشت.
 
وی ادامه داد: جنگ نرم برای اولین بار در آن زمان و در تاریخ دنیا تجربه شد و نشان داد مردم با قدرت نرم خودشان می توانند به پیروزی برسند. انقلاب ما با آگاهی و بصیرت مردم پیروز شد.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند عواملی که باعث پیروزی انقلاب بود همان عوامل باعث بقای انقلاب خواهد بود. امت وفادار به امام و وجود امام و رهبری مثل امام که امروز داریم و اعتقاد و تکیه بر اسلام و ... از این عوامل است.
 
مقدم فر همچنین بیان داشت: امروز ایران به عنوان الگو در تمام دنیا می درخشد و نباید ناسپاسی کنیم و باید شکرگزار باشیم.
 
رادیو انقلاب صدای گفتمان انقلاب اسلامی در ایام چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اول لغایت پایان بهمن‌ماه بر روی موج FM ردیف ۹۵,۵ مگاهرتز قابل دریافت است.
 
انتهای پیام/
https://taghribnews.com/vdcfmydj1w6d10a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی