تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 221733

تاکید وزیر خارجه عربستان بر ماجراجویی نظامی در سوریه

وزیرامورخارجه عربستان: ریاض آماده مشارکت دادن سربازان نیروی زمینی خود درجنگ سوریه است اما این کار را فقط به عنوان بخشی از ائتلاف تحت رهبری آمریکا انجام خواهد داد.
تاکید وزیر خارجه عربستان بر ماجراجویی نظامی در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عادل الجبیر، در گفتگو با شبکه سی ان ان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه مبنی بر اینکه مداخله زمینی عربستان در سوریه به جنگ جهانی می‌ انجامد گفت: این غلو است زیرا ائتلاف نظامی، از سپتامبر 2014 درسوریه درحال عملیات است و  اکنون نیز ما آماده ایم که سربازان نیروی زمینی خود را درجنگ سوریه تحت ائتلاف تحت رهبری آمریکا مشارک دهیم.

وی بدون تعیین زمان مشخص مدعی شد: شک نداشته باشید که بشار اسد قدرت را ترک خواهد کرد. او یا این کار را با فرآیند سیاسی انجام خواهد داد و یا با زور قدرت.
 
جبیر افزود: تا جایی که بتوانیم تلاش خواهیم کرد که فرآیند سیاسی برای سوریه موثر باشد اما اگر این فرآیند موثر نباشد علت لجبازی حکومت سوریه و هم‌ پیمانانش خواهد بود.

این سخنان درحالی باردیگر مطرح شده است که احمد عسیری درگفتگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی العربیه، حضور نیروهای زمینی عربستان سعودی را در ترکیه تکذیب کرده بود.


 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfmyd0mw6d0ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی