تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۵
کد مطلب : 170235

فاجعه کم آبی در نوار غزه

رئیس سازمان آب فلسطین اعلام کرد: تا سال ۲۰۲۰ میلادی، نوار غزه به علت کم آبی با فاجعه بزرگی روبرو خواهد شد.
فاجعه کم آبی در نوار غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مازن غنیم" رئیس سازمان آب فلسطین با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان آب موجود در نوار غزه نیاز مردم این منطقه را تأمین نمی کند، از فاجعه کم آبی در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

وی تأکید کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، ما برای تأمین آب در نوار غزه نیازمند هزینه ای در حدود ۳۴ میلیون دلار هستیم تا لوازم یدکی لازم را برای تعمیر قطعاتی که در جنگ با اسرائیل تخریب شده اند، وارد نماییم.

غنیم اظهار داشت: بسیاری از مناطق نوار غزه به ویژه مناطقی که مورد حملات موشکی رژیم صهیونیستی قرار داشته و به طور کامل تخریب شده اند، امروز با کم آبی شدیدی روبرو هستند؛ این درحالی است که کارمندان سازمان آب به طور مستمر در حال تعمیر شبکه های آب رسانی به این مناطق می باشند.

رئیس سازمان آب فلسطین در مورد فاجعه ای که غزه را تهدید می کند، گفت: نوار غزه در حال حاضر نیازمند ۵۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی است و تا سال ۲۰۲۰ میلادی این نیاز به ۲۰۰ میلیون متر مکعب می رسد. همچنین، بر اساس بررسی های انجام شده، باید یک ایستگاه مرکزی برای تصفیه آب وجود داشته باشد تا آب آشامیدنی مطلوبی تولید کند، درحالی که موانع مالی و سیاسی رژیم صهیونیستی از ساخت این ایستگاه جلوگیری می کنند و این مسئله موجب به وجود آمدن فاجعه بزرگی در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

https://taghribnews.com/vdcfmxdytw6de0a.igiw.html
مرجع : معا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی