تاریخ انتشار۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب : 190035
بزرگترین سازمان ائتلاف ضد جنگ انگلیس

رشد تروریسم و افزایش مرگ پناهندگان در دریای مدیترانه تنها نتیجه جنگ آمریکا وعربستان در یمن است

تنا-لندن
رهبران اروپا وانمود می کنند که مشغول مبارزه با تروریسم ونیز کمک به پناهجویان سرگردان در دریای مدیترانه هستند در حالی که جنگهای خود در خاورمیانه را نادیده می گیرند زیرا عامل اصلی همه این حوادث واتفاقات جنگهایی است که خودشان براه انداخته اند.
رشد تروریسم و افزایش مرگ پناهندگان در دریای مدیترانه تنها نتیجه جنگ آمریکا وعربستان در یمن است
سازمان "ائتلاف جنگ را متوقف کنید" می گوید:آمریکا وعربستان با جنگی که در یمن براه انداخته اند تنها موجب افزایش تروریسم خواهند شد.
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن ، بزرگترین سازمان ضد جنگ در انگلیس که بیشترین فعالیت خود را بر روی مخالفت با جنگ وسیاست های جنگ طلبانه آمریکا ومتحدین اروپایی اش متمرکز نموده است در یک مقاله تحلیلی که در وب سایت رسمی اش منتشر کرده نوشته است :جنگ آمریکا وعربستان در یمن نتیجه ای جز افزایش تروریسم وکشته شدن بیشتر پناهندگان بی گناه در دریای مدیترانه نخواهد داشت.
نویسنده مقاله می گوید رهبران اروپا  وانمود می کنند که مشغول مبارزه با تروریسم ونیز کمک به پناهجویان سرگردان در دریای مدیترانه هستند در حالی که جنگهای خود در خاورمیانه را نادیده می گیرند زیرا عامل اصلی همه این حوادث واتفاقات جنگهایی است که خودشان براه انداخته اند.
این مقاله با استناد به گزارش اخیر کارشناسان سازمان ملل می افزاید :در یمن بین 40 تا 60 میلیون قبضه سلاح وجود دارد در حالی که جمعیت این کشور 26 میلیون نفر است ،قیمت یک نارنجک تنها 5 دلار و سلاح های دستی حداکثر 150 دلار است واین، همه گروه ها را قادر ساخته است تا براحتی به سلاح دسترسی داشته باشند.در چنین شرایطی باید انتظار داشت که این کشور به سمت یک جنگ داخلی دراز مدت پیش رود واگر این اتفاق بیفتد موج مهاجران و پناهجویان در دریای مدیترانه به سمت کشورهای اروپایی برای یافتن مکانی امن به راه خواهد افتاد.
سازمان ائتلاف ضد جنگ در انگلیس معتقد است ،گرچه وضعیت سیاسی در یمن بسیار پیچیده و به هم ریخته است اما این بدان معنی نیست که بحران فعلی این کشور بی ارتباط با حوادث و اتفاقات دیگر جهان باشد.
عربستان ادعا می کند که شیعیان حوثی تحت حمایت ایران هستند وتلاش دارد تا پادشاهی های سنی منطقه را با خود متحد سازد. در حالی که واقعیت های یک سال گذشته در یمن چیز دیگری را نشان می دهد و شیعیان حوثی بیش از اینکه از سوی ایران حمایت شوند با دشمن سابق خود یعنی رییس جمهور اسبق علی عبدالله صالح متحد هستند زیرا او درحال حاضر نفوذ زیادی روی ارتش یمن دارد وحوثی ها نیز در بخش های وسیع ومهمی از یمن دارای قدرت ونفوذ هستند و نیز تجربیات زیادی در جنگ ومبارزه دارند همچنین به نظر می رسد که برخلاف انتظار سعودی ها بمباران هوایی قادر به شکست حوثی ها نباشد.

در ادامه این مقاله آنگاه نویسنده متذکر می شود،مجموعه شرایط موجود در بحرین ممکن است جنگ را برای عربستان ومتحدانش به سمتی غیر قابل کنترل به پیش ببرد و در چنین وضعیتی اگر عربستان مجبور شود به نوعی مصالحه و رویکرد سیاسی برای رسیدن به اهداف خود متوسل شود ،شرایط دشواری را برای عربستان بوجود خواهد آورد زیرا در این صورت توجیه ادعاهای فعلی آنها مبنی بر دخالت ایران در یمن و جنگ بین شیعه وسنی کار راحتی نخواهد بود.

نویسنده سپس می افزاید :القاعده در شبه جزیره عربستان یکی از گروه های اصلی ذینفع در جنگ یمن خواهد بود زیرا در صورت تبدیل وضعیت یمن از شرایط سیاسی به اوضاع آشفته نظامی دیگر تحت فشار یک ارتش منظم نخواهد بود ودر این صورت امکان تقویت پایگاه خود در یمن را خواهد یافت.
ودر نهایت اینکه ادامه جنگ وبحران در یمن منجر به فاجعه ملی برای مردم این کشور خواهد شد زیرا مطابق گزارش های سازمان ملل ،یمن حتی پیش از درگیری های جاری هم بعنوان یک کشور بحران زده به لحاظ انسانی شناخته شده بود .بنابراین با شرایط پیش رو باید منتظر روانه شدن سیل پناهجویان از طریق دریای مدیترانه به سمت اروپا بود
https://taghribnews.com/vdcfmxdytw6d1xa.igiw.html
مرجع : ائتلاف جنگ را متوقف کنید
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی