تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 206938
امام جمعه اهل سنت قروه:

حادثه منا بی‌‌ کفایتی حکام سعودی را برای جهانیان نمایان کرد/مدیریت حج به همه مسلمانان واگذار شود

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: کنگره عظیم حج نماد اقتدار و عزت مسلمانان است و نباید با مدیریت ضعیف سعودی ها این اجتماع بزرگ مسلمانان خدشه دار شود.
حادثه منا بی‌‌ کفایتی حکام سعودی را برای جهانیان نمایان کرد/مدیریت حج به همه مسلمانان واگذار شود
ماموستا یدالله محمدی در گفتگو با خبرنگار تقریب در سنندج اظهار داشت:‌ امسال شاهد چندین حادثه ناگوار در مراسم حج بودیم که همه این ‌ها نشان از بی ‌برنامگی و بی‌‌ کفایتی مسئولان عربستانی در برگزاری موسم حج است.
وی افزود:  حج فلسفه بزرگ پروردگار است و فرد مسلمان که به این سفر معنوی می ‌رود باید از سوی برگزار کنندگان مراسم حج تمام امکانات مهیا شود.

این روحانی برجسته اهل سنت کشور تصریح کرد:  متاسفانه امسال و حتی در سال ‌های قبل نیز برای حجاج مشکلاتی پیش آمد که دردناکترین آن در روز عید قربان امسال برای حاجیان بود و شماری از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

ماموستا محمدی افزود: حادثه منا نشان داد که آل ‌سعود شایستگی اداره حج را ندارد و این جایگاه مبارک را باید همه مسلمانان جهان اداره کنند چون حج تنها متعلق به عربستان نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید کشورهای مسلمان به جایگاهی مشورتی برسند و اداره حج را به صورت مجموعه ‌ای بر عهده بگیرند تا دیگر شاهد حوادث تلخی مانند مراسم امسال نباشیم چرا که کشوری که خود درگیر جنگ و تجاوز علیه مسلمانان است ، شایستگی امین بودن برای بیت‌ الله ‌الحرام را ندارد.
 
https://taghribnews.com/vdcfmvd0cw6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی