تاریخ انتشار۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 213237

تلاش عربستان برای ترویج وهابیت در جهان

یک روزنامه لبنانی از هزینه 87 میلیاردلاری آل سعود برای ترویج وهابیت با همدستی حاکمان اروپائی در جهان خبر داد.
تلاش عربستان برای ترویج وهابیت در جهان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه الاخبار با اعلام این خبر، نوشت: اروپائی ها که اکنون از دلایل تروریسم سئوال می کنند خود سهم زیادی در کمک به آل سعود برای ترویج و توسعه افکار تکفیری و وهابیت داشته اند.
 
این روزنامه افزود: اروپائی ها به این درک رسیده اند که دولتهای آنها در مقابل منافع اقتصادی و مالی مشترک با سعودی ها ، دست آل سعود را برای ترویج اندیشه تاریک و خطرناک وهابیت در کشورهایشان بازگذاشته اند.
 
این روزنامه لبنانی نوشت: آل شیخ( الشیخ محمد بن عبدالوهاب) موفق شد به پادشاهی سعودی مشروعیت دینی ببخشد و همین باعث شد تا نوادگان آل سعود مامور دفاع از وهابیت و ترویج و توسعه آموزه ها و روشهای آن در همه کشورها شوند.
 
الاخبار تاکیدکرد: باتوجه به افزایش درآمدهای نفتی، آل سعود برای ترویج وهابیت و گسترش آن مبالغ بیشتری را در نظر گرفته اند و هدف جنگ نفتی – وهابی آنها تنها کشورهای عربی و اسلامی نبودند بلکه کشورهای دیگر مانند پاکستان هم در دائره اهداف قرارگرفته اند.
 
این روزنامه لبنانی در ادامه اعلام کرد: آخرین سرشماری ها حاکی است که حدود 44 میلیون مسلمان در همه کشورهای اروپائی یعنی حدود 6 درصد جمعیت قاره پیر زندگی می کنند و آل سعود آشکارا تحت شعار نشر فرهنگ اسلامی، تعلیم زبان عربی و حمایت از اقلیت مسلمان سرگرم ترویج وهابیت و اندیشه تکفیری در این قاره است.
 
https://taghribnews.com/vdcfmmd0ew6dy0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی