تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 184230

تظاهرات گسترده ساکنان غزه در محکومیت حکم اخیر دادگاه مصر علیه حماس

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه در اعتراض به حکم اخیر دادگاه مصر علیه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" که نام آنرا در لیست "سازمان های تروریستی" قرار داده است، تظاهرات کردند.
تظاهرات گسترده ساکنان غزه در محکومیت حکم اخیر دادگاه مصر علیه حماس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرکت کنندگان در این تظاهرات مردمی در اردوگاه "جبالیا" واقع در شمال باریکه غزه، پرچم های حماس و پلاکاردهایی به دست گرفته بودند که در آنها عبارت هایی در محکومیت حکم اخیر دادگاه مصر نوشته شده بود.

"مشیر مصری" از رهبران حماس در جریان این راهپیمایی اظهار داشت: حکم اخیر دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در مصر، کودتایی علیه تاریخ این کشور است.

وی از این حکم به عنوان حکمی سیاسی و ضعیف یاد کرد که شریف ترین جنبش دوران معاصر را هدف قرار داده است؛ چرا که این جنبش حماس و مقاومت فلسطین بودند که با رؤیای تشکیل "کشور اسرائیل" از نیل در داخل مصر تا فرات در داخل خاک عراق مقابله کردند.

مصری تصریح کرد: حکم اخیر دادگاه مصر به وجهه این کشور و نقش آن در جهان عرب ضربه می زند، اما این حکم بیانگر اراده ملت مصر نیست و تأثیری بر روی جنبش حماس و هیبت گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی آن که طی ۶ سال گذشته در برابر ۳ جنگ ارتش صهیونیستی علیه غزه ایستادگی کرده است، نمی گذارد.

وی در عین حال برای مصر امنیت آرزو کرد و گفت: هیچ یک از اعضای حماس در امور سیاسی یا نظامی مصر دخالتی نداشته است و "سلاح پاک" این جنبش تنها برای آزاد سازی فلسطین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این رهبر حماس خواستار توقف این روند مضحکه آمیز صدور احکام علیه مقاومت و حماس و تنش آفرینی شد که بی شک، تنها طرف ذینفع آن رژیم صهیونیستی است و در مقابل، به نقش و جایگاه تاریخی و سیاسی مصر در زمینه نظارت بر پرونده فلسطینی ضربه می زند.

گفتنی است که دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری مصر در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه مقاومت فلسطین، نام جنبش حماس را در لیست "سازمان های تروریستی" قرار داد. این دادگاه چند ماه پیش نیز نام گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس را در لیست این سازمان ها قرار داده بود. این احکام دادگاه با خشم امت اسلامی و عربی و به ویژه ملت فلسطین و اعتراض گروه ها و شخصیت های فلسطینی و خارجی روبرو شده است .
https://taghribnews.com/vdcfmjdyxw6dc0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی