تاریخ انتشار۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 187237
موسسه ابرار لندن

جنگ یمن مشروعیت بین المللی و توجیه منطقی ندارد

تنا-لندن
مقیاس تخریب های انسانی ومادی در این حملات نشان می دهد که هدف، پاکسازی کامل کشور وتغییر توازن قدرت در شبه جزیره عربستان به نفع نیروهای ضدانقلاب یمن است.
جنگ یمن مشروعیت بین المللی و توجیه منطقی ندارد
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، موسسه تحقیقاتی ابرار ،با ابراز نگرانی از اوضاع وخیم یمن اعلام کرد که سمینار بررسی حوادث و اتفاقات جاری در یمن بویژه حمله نامشروع عربستان و برخی کشورهای عرب منطقه را برگزار می کند.
موسسه ابرار در دعوت نامه تصریح کرده است :حوادث یمن نه تنها آنرا در کانون تحولات منطقه خاورمیانه وجهان قرار داده بلکه آنرا به یکی از بحث برانگیز ترین عملیات نظامی در عصر مدرن تبدیل ساخته است.

در این نامه همچنین آمده است : مقیاس تخریب های انسانی ومادی در این حملات نشان می دهد که هدف، پاکسازی کامل کشور وتغییر توازن قدرت در شبهه جزیره عربستان به نفع نیروهای ضد انقلاب یمن  است. همچنین درخواست آتش بس که دبیرکل سازمان ملل متحد آن را اعلام کرده ،نادیده گرفته شد، زیرا رسانه های هوادار جنگ خواهان ادامه کوبیدن بر طبل جنگ هستند."

چرا این جنگ نامشروع است ؟ به کجا خواهد انجامید ؟ و برای توقف آن چه می توان کرد؟ ازجمله موضوعاتی است که موسسه ابرار ،در سمینار (یمن: جنگ قبیله ای ،بدون مشروعیت بین المللی )  هفتم آوریل در محل این موسسه در لندن مورد بررسی قرار خواهدداد.
در این سمینار ، خانم دکتر گابریل بروک، استاد علوم انسان شناسی اجتماعی در دانشگاه سوآز لندن و دکتر اندرو لئونارد هاموند از کارکنان بخش سیاست های خاورمیانه ای شورای اروپا وکارشناس تاریخ اسلام وعرب ، سخنرانی خواهند کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcfmedyew6dc0a.igiw.html
مرجع : مؤسسه ابرار ،خبرنگار تنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی