تاریخ انتشار۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 237538

دین‌ما که دین صلح و رحمت است، در خطر است

تنا
مسلمانان باید علیه فعالیت‌های داعش که از ابتدای موجودیت خود، بقای اسلام را تهدید و در دیگر جوامع نیز به ایجاد ترس و نفرت پراکنی دامن زده است، تلاش بیشتری بکنند.
دین‌ما که دین صلح و رحمت است، در خطر است
رییس سازمان امور دینی ترکیه با بیان این که گروه های جنایتکار بیش از هر چیز به اسلام آسیب می زنند، جامعه جهانی را به مشارکت برای حل معضل فراخواند.به گزارش خبرگزاری رسا، محمد گورمز، رییس سازمان امور دینی ترکیه در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی درباره حملات تروریستی اخیر در مدینه منوره و برخی مناطق دیگر گفت: " تمام انسان ها باید با ترک هرگونه تبعیض و اختلاف ها، گردهم آمده و درباره اقدامات گروه های جنایتکار و راهکارهای رهایی از آن ها که بشریت و دین مبین اسلام را تحت شعاع خود قرار داده‌اند، بیندیشند".
 
وی با بیان این که در خطبه های عید فطر و پیش از آن نیز به جنایت های این گروه‌ها اشاره کرده است، افزود: "علاوه بر جان، مال و فرزندان‌مان، دین‌مان که دین صلح و رحمت است، در خطر است. من به تمامی مسلمانان این را عرض می‌کنم. به این نکته باید توجه کنیم. خطر تروریسم به منطقه حرمین مکه و مدینه که حتی گیاهان و حشرات در آن مصونیت داشته و هیچ آسیبی به آن ها جایز نیست، رسیده است. این موضوع به لحاظ پدیدار شدن ابعاد مسئله بسیار مهم و نگران کننده است".
 
رییس سازمان امور دینی ترکیه تصریح کرد: "این تنها مسئله مسلمانان نیست، زیرا قدرت های جهانی با تبدیل این منطقه به منطقه ای برای درگیری و منازعه، بی تقصیر نبوده و در این جرم، شریک هستند".
 
گورمز در ادامه با تاکید بر اتخاذ موضع مشترک جهان اسلام در برابر داعش گفت: مسلمانان باید علیه فعالیت‌های داعش که از ابتدای موجودیت خود، بقای اسلام را تهدید و در دیگر جوامع نیز به ایجاد ترس و نفرت پراکنی دامن زده است، تلاش بیشتری بکنند.
 
وی افزود:‌ "مسلمانان از تمامی حقایق این موضوع آگاه شده‌اند، از این رو باور دارم از این شر بزرگ و مصیبت به یک خیر جهانی برسیم. امیدوار هستم که مسلمانان با توجه به این مصیبت‌ها برای خروج از این صحنه پر آشوب با اراده مشترک اقدام کنند. سعی می‌کنم که این امیدم را زنده نگهدارم".
رییس سازمان امور دینی ترکیه درباره ادامه جنگ برادر با برادر در ماه رمضان گفت: "واقعیت تلخ امروز این است که علمای جهان اسلام در این مسائل، طرف جناح خاص را گرفته و نقش داوری را از دست داده‌اند. اختلافاتی بین خود علما نیز به وجود دارد".
.
گورمز افزود: "به ویژه علما باید اختلافات جزئی را کنار گذاشته و با توجه به مسائلی که دین مبین اسلام و تمامی امت مسلمان را تهدید می‌کند، با تلفیق دانش، قلب و فکر شان در جستجوی راه حل هایی برای برون رفت از مشکل باشند.
https://taghribnews.com/vdcfmed0cw6dmta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی