تاریخ انتشار۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 207739

فرار هزاران داعشی به ترکیه، اردن و اروپا

پس از تشدید حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه به مواضع تروریست های داعش، هزاران داعشی به ترکیه، اردن و کشورهای اروپایی گریختند.
فرار هزاران داعشی به ترکیه، اردن و اروپا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک منبع آگاه نظامی سوری اعلام کرد: خسارت ها و تلفات  سنگینی که تروریست ها متحمل شدند، باعث از بین رفتن روحیه آن ها شد و به همین دلیل هزاران نفر از آنان به خارج از مرزهای سوریه فرار کردند.

پیش از این نیز سپهبد "آندردیه کارتاپولوف"رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه، اعلام کرده بود که سازمان اطلاعات روسیه، فرار شمار زیادی از افراد مسلح از مناطق تحت کنترلشان را پس از حملات اخیر رصد کرده است.

وی تاکید کرد که پس از حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه، وحشت آن ها را فراگرفته و حدود 600 مزدور خارجی، مواضع خود را به مقصد کشورهای اروپایی ترک کرده اند.

 منابع مختلف همچنین تایید کرده اند که بیش از سه هزار تروریست از گروهک های تروریستی داعش، النصره و همچنین گروهک موسوم به جیش الیرموک، از ترس حملات هوایی، به سمت اردن فرار کرده اند.

داعش تهدید کرده است، کسانی که اطلاعات مربوط به شمار تلفات و خسارتهای این گروهک در حملات هوایی روسیه و سوریه را منتشر کنند، اعدام می شوند.

ارتش روسیه با درخواست رسمی سوریه و پس از دریافت مجوز پارلمانی، بمباران گسترده مواضع تروریست ها را در سوریه به ویژه داعش، از چهارشنبه گذشته آغاز کرد که براساس آخرین گزارش ها، تاکنون ضربات شدیدی به تروریست ها وارد شده است.

شبکه تلویزیونی فرانس24 هم گزارش داد که نیروی زمینی ارتش سوریه با کمک پوشش هوایی روسیه به سمت شهر های حما، حمص و ادلب که در چندماه گذشته محل درگیری بین ارتش سوریه و گروه های تروریستی بوده است، در حال پیشروی است.



 
 
https://taghribnews.com/vdcfmed01w6dxea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی