تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 219439
//دو خبر از بحرین//

تلاش رژیم آل خلیفه برای فریب افکار عمومی/ ابهام در پرونده شیخ سلمان

شبکه خبری تلویزیونی اللؤلؤة امروز درگزارشی برگزاری همایش 'حقوق بشر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس' در بحرین را اقدام رژیم آل خلیفه برای فریب افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر نقض قوانین حقوق بشر در بحرین توصیف کرد.
تلاش رژیم آل خلیفه برای فریب افکار عمومی/ ابهام در پرونده شیخ سلمان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این شبکه خبری به نقل از 'براین دولی' مدیر سازمان حقوق بشر اضافه کرد: به رغم هزینه میلیون ها دلاری که بحرین برای فریب افکارعمومی هزینه می کند، نقض حقوق بشر در این کشور برای همگان شناخته شده است و همچنان ادامه دارد.
 
وی برگزاری این همایش را خطای تبلیغاتی دولت بحرین توصیف کرد و افزود: این همایش راسازمان حقوق بشر اتحادیه عرب برگزار می کند که خود یکی از مشوقان سازمانهای محلی و منطقه ای در نقض حقوق بشر و اعمال شکنجه و سرکوب است و حتی سازمانهای حقوق بشر بحرین یا کشورهای خلیج فارس در این همایش شرکت نمی کنند.
 
این شبکه خبری همچنین با ذکر نام برخی از فعالان بحرینی ازجمله سید صادق سید حسین از ساکنان منطقه بنی جمره و سید قاسم هلال از منطقه کرانه بحرین اشاره و اعلام کرد این افراد مدتهاست در زندان های عربستان زیر شکنجه اند و از سرنوشتشان خبری در دست نیست.
 
خبر دیگر اینکه وزارت کشور بحرین بار دیگر پرونده شیخ علی سلمان روحانی مبارز و دبیر کل جبهه الوفاق این کشور را به دادستانی کل بازگرداند.

 روزنامه الوسط بحرین نوشت: وزارت کشور پرونده شیخ علی سلمان را به اتهام نوشتن مطالب خلاف مصالح دولت در سایت توییتر، به دادستانی کل ارجاع داده است.

 شیخ علی سلمان اخیرا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته بود، دولت ضعیف و متزلزل برای باقی ماندن ، بجای آزادی و متقاعدکردن دیگران، راه سرکوب را در پیش می گیرد. سرکوب و استبداد از نشانه های دولتهای گذشته است اما دولتهای آینده دولتهای آزادی و دمکراسی و احترام گذاشتن به حقوق بشر هستند.
دبیرکل الوفاق افزوده: مخالفت با اصلاحات سیاسی و به زندان انداختن افراد آزادی خواه و حق طلب باعث می شود تا اوضاع اقتصادی رو به وخامت بگذارد و رفاه و آسایش شهروندان از دست برود، اگر ما دولت برگزیده و پارلمان واقعی داشتیم اوضاع اقتصادی ما به چنین وضعی دچار نمی شد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfm1d01w6dyja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی