تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 182737
نماینده پارلمان انگلیس درنشست صلح طلبان ضد اسلام هراسی

نژادپرستی در انگلیس، ریشه دار و از دوران برده داری و استعمار باقی مانده است

شیموس میلنه خبرنگار روزنامه گاردین :سازمان های اطلاعاتی غرب، درصدند با طراحی و اجرای حملاتی همچون حوادث ماه پیش در پاریس، زمینه را برای گسترش جنگ فراهم کنند.
نژادپرستی در انگلیس، ریشه دار و از دوران برده داری و استعمار باقی مانده است

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن،ائتلاف جنگ را متوقف کنید (Stop the War Coalition)، بزرگترین گروه ضدجنگ در انگلیس ،نشست "اسلام هراسی و جنگ با ترور " (Islamophobia and the War on Terror) را در لندن برگزارکرد.

در این نشست که محل آن به علت شمار زیاد حضار به سالن بزرگتری منتقل شد سخنرانانی از مجلس عوام انگلیس، فعالان صلح طلب و مخالفان جنگ، ازگسترش اسلام هراسی و دشمنی با مسلمانان در غرب ابراز نگرانی کردند.

شیموس میلنه (Seamus Milne)، خبرنگار روزنامه گاردین گفت: امواج اسلام هراسی، با در هم کوبیدن حقوق مدنی، زمینه ساز ترویج نفرت از مسلمانان شده که کشته شدن سه جوان مسلمان در چپل هیل آمریکا، یکی از پیامدهای آن است.
وی افزود: واکنش دولت های غربی،
همچون  سیاست های دولت آمریکا پس از حوادث 11 سپتامبر 2001، فقط ریختن نفت بر روی آتش بوده است.
به گفته خبرنگار گاردین، همان گونه که حملات آمریکا و انگلیس به افغانستان و عراق، خشونت ها را درجهان گسترش داد، سیاست دولت فرانسه هم پس ازحوادث شارلی ابدو فقط به درگیرشدن بیشتر این کشور درعراق منجر می شود زیرا سازمان های اطلاعاتی غرب، درصدند با طراحی و اجرای حملاتی همچون حوادث ماه پیش در پاریس، زمینه را برای گسترش جنگ و کشاندن کشورهای بیشتری به جنگ، فراهم کنند.
شیموس میلنه افزود: داعش که خود محصول حمله آمریکاست، در عراق قدرت می گیرد، مدارس مسلمانان انگلیس، مورد تهاجم قرار می گیرد و دولت انگلیس نیز به ساخت پایگاه دریایی در بحرین، سرعت می بخشد.
این خبرنگار انگلیسی تاکیدکرد: در مبارزه با اسلام هراسی، به ریشه آن یعنی آنچه که آمریکا و متحدانش، جنگ با ترور می خوانند نیز باید حمله کرد.

رانیا خان (Rania Khan)، عضو شورای شهر یکی از محلات لندن دیگر سخنران این مراسم
باذکر نمونه ای از حملات نژادپرستانه سازمان یافته روزنامه ایوینینگ استاندارد (Evening Standard) و بی بی سی برای بدنام کردن شهردار مسلمان منطقه تاور هملتس (Tower Hamlets) گفت: هر زمان که مسلمانان تلاش می کنند تا از حقوق شهروندی خود بهره مند شوند، حملات رسانه ها و دولت های غربی نیز بیشتر می شود.

گاه کوین کورتنی (Kevin Courtney)،از انجمن ملی معلمان انگلیس هم با اشاره به مشکلات معلمان این کشور در آموزش مفاهیمی همچون محبت، صلح دوستی و مدارای اجتماعی گفت: زمانی که دولت انگلیس به کشورهای دیگر حمله،از خشونت حمایت و حقوق مردمش را نقض می کند، آموزش چنین مفاهیمی مشکل می شود.
وی افزود: امروز در لندن دانش آموزان درباره حوادث نشریه شارلی ابدو  حرفی نمی زنند تا مبادا به حمایت از تروریسم و افراط، متهم شوند.
این عضو انجمن ملی معلمان انگلیس همچنین گفت هیاهوی رسانه ای و نیز سیاسی علیه مدارس اسلامی در شهر بیرمنگهام که ادعا می شد کودکان را افراطی بار می آورد، همگی بی پایه و اساس از آب در آمد.

محمد کاسبار (Mohammed Kosbar) از انجمن مسلمانان بریتانیا (Muslim Association of Britain) نیز با بزرگداشت یاد سه مسلمان کشته شده در شهر چپل هیل آمریکا،
معیارهای دوگانه غرب را یاداور شد و گفت: درپی هر حمله گروه های ترویستی مثلا داعش، غربی ها از مسلمانان می خواهند تا این حملات را محکوم کنند اما با قتل سه جوان مسلمان به دست یک فرد بی خدا، هیچ کس، از گروه های بی خدا نمی خواهد تا این قتل ها را محکوم کنند.
عضو انجمن مسلمانان بریتانیا گفت: خشم مسلمانان در غرب، دلایل زیادی دارد زیرا تبعیض و نابرابری
بین آنان با غیرمسلمانان زیاد است و غیرمسلمان برای ترویج نفرت از مسلمانان، بودجه های هنگفت دارند و قوانین جدید مبارزه باتروریسم هم فقط جوامع مسلمانان را هدف قرار داده است.

دکتر کیت هادسون (Kate Hudson) از اتحاد چپ (Left Unity) نیز بر ضرورت مبارزه با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو (NATO)، تاکید و گسترش آن را عامل افزایش جنگ ها دانست.

پدی سالتر (Paddy Salter)، یکی از دانش آموزان لندنی هم از افزایش حملات اسلام هراسانه در محلات، از جمله برچسب زدن و زدن اتهاماتی همچون حمایت از تروریسم به مسلمانان سخن گفت و نقش معلمان را در مبارزه با اسلام هراسی و آموزش صحیح به دانش آموزان، یاداور شد.
شادیا ادواردز دشتی (Shadia Edwards Dashti)، دانش آموز ضد جنگ نیز بر ارتباط داشتن اسلام هراسی با جنگ با ترور، تاکیدکرد
و پرسید در زمانه ای که دولت های غربی ناچارند سیاست های ریاضت اقتصادی را اعمال و رفاه مردم را کم کنند، چرا همچنان جنگ افزار می خرند و جنگ بپا
می کنند.

ماز سلیم (MazSaleem)، دختر محمد سلیم - که پارسال به دست یک نونازی به قتل رسید- نیز در سخنانی کوتاه گفت جنگ غربی ها در کشورهای اسلامی، به اسلام هراسی دامن زده است.  

لیندزی جرمن (Lindsey German)، از مسوولان ائتلاف جنگ را متوقف کنید در سخنانی گفت رسانه های غربی، در پی حوادث شارلی ابدو، هیچ گاه به ارتباط این کشتارها با موضوعی به نام جنگ با ترور، اشاره نکردند. به گفته خانم جرمن، اکنون در غرب، ترویج نفرت علیه مسلمانان، به شدت رایج است و این پدیده، به نژادپرستی مرتبط است زیرا بسیاری از مسلمانان، سفیدپوست نیستند و به همین علت، ریشه های نژادپرستی موجود در غرب، اکنون سر بر آورده و اسلام و مسلمین را هدف قرار داده است. وی افزود در فیلم هالیوودی تک تیرانداز آمریکایی، (American Sniper)، شخصیت "قهرمان" فیلم، آشکارا مردم کشور اشغال شده عراق را مستحق مرگ می داند و آنان را می کشد.

در پایان این مراسم نیز، جرمی کوربین (Jeremy Corbyn)، نماینده مجلس عوام انگلیس، با مرور تاریخچه جنگ افغانستان، از شمار کشته شدگان، مجروحان و معلولان و نیز میزان خسارات آن جنگ غیرقانونی بر
افغانستان یادکرد و گفت ائتلاف جنگ را متوقف کنید، هم با جنگ های انگلیس در خارج مخالفت و هم با نژادپرستی در داخل انگلیس مبارزه کرده است.
به گفته آقای کوربین، مخالفان جنگ در انگلیس، در 13 سال گذشته با حملات غربی ها به دیگر کشورها مخالفت کرده اند و با تجارت اسلحه شرکت های غربی که از این جنگ ها سود می برند، جنگیده اند.
این نماینده مجلس انگلیس گفت نژادپرستی در انگلیس، ریشه ای قدیمی دارد و از دوران برده داری و استعمار باقی مانده است.
جرمی کوربین افزود: انگلیسی ها زمانی با سیاهان منطقه کارائیب و زمانی با یهودیان مخالفت می کردند و اکنون نیز اسلام و مسلمانان را به عنوان دشمن معرفی می کنند و حمله به امپریالیسم در خارج، برای ساختن انگلیسی که به عدالت نزدیک باشد، ضروری است. وی از افزایش روزافزون مخالفان نژادپرستی در اروپا ابراز خوشحالی کرد.      

بگفته مسوولان شهرداری لندن دراین نشست بیش از ۷۰۰ نفر حضور داشتند که بیش از 90 درصد حضار از انگلیسی های غیر مسلمان بودند.

https://taghribnews.com/vdcfm0dyew6dcea.igiw.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی