تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 252531

سومین سالگرد انفجارهای تروریستی علیه سفارت و رایزنی ایران در بیروت برگزار شد

سومین سالگرد انفجارهای تروریستی انتحاری علیه سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در بیروت با حضور شخصیت های سیاسی، مذهبی، فرهنگی، دیپلماتیک، نظامی، امنیتی، اجتماعی و رسانه ای از جمله نمایندگان رئیس جمهوری و رئیس مجلس لبنان و خانواده معظم شهدا برگزارشد.
سومین سالگرد انفجارهای تروریستی علیه سفارت و رایزنی ایران در بیروت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این مراسم که در تالار جنان ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، ژنرال « شامل روکز» و سرهنگ« پل مطر» نمایندگان ژنرال«میشل عون» رئیس جمهوری ،« خلیل حمدان» نماینده «نبیه بری» رئیس مجلس و رئیس جنبش امل لبنان و همچنین نماینده ژنرال« امیل لحود»رئیس جمهوری اسبق لبنان شرکت کردند.

در این مراسم همچنین تعدادی از نمایندگان پارلمان لبنان، نمایندگان فرمانده ارتش، مدیران کل امنیت ملی، امنیت داخلی(پلیس)، امنیت کشور، نمایندگان احزاب و گروه های ملی و اسلامی لبنانی و نمایندگان گروه های فلسطینی، «محمد فتحعلی» سفیر ایران، «محمد صادق فضلی» کاردار «محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی، سرهنگ «محمد رضا میرزائی»  وابسته نظامی و دیگر مسئولان سازمان ها و موسسه های ایرانی مقیم لبنان شرکت کردند.

در این مراسم بعداز قرائت قرآن کریم و نواخته شدن سروهای ملی ایران و لبنان، دختر شهید "عبدالناصر ظنیط "  پیام خانواده شهدا را قرائت و سپس شیخ "حسین مظلوم" مرثیه سرایی کرد.

انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه سال 1392 علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت به شهادت 25 نفر از جمله حجت الاسلام و المسلمین " ابراهیم انصاری" رایزن فرهنگی ایران در لبنان، همسر یکی از دیپلمات های ایرانی و 4 نفر از محافظان سفارت و همچنین زخمی شدن بیش از 150 نفر دیگر منجر شد.

شهید«رضوان فارس» معروف به «حاج رضا» سر تیم محافظان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با رشادت خود مانع تحقق کامل نیت شوم تروریست های تکفیری حمله کننده به سفارت و بروز فاجعه ای هولناک تر شد.

آخرین روز بهمن ماه همین سال هم دو انفجار تروریستی انتحاری مقابل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بئر حسن بیروت پایتخت لبنان به شهادت ده نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر شد.

گروهک تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام مسئولیت این جنایت های تروریستی را برعهده گرفت؛ سرکرده این گروهک تروریستی تکفیری در آن زمان «ماجد الماجد» تروریست جنایتکار سعودی بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم در این مراسم با اشاره به عملیات های انتحاری شکست خورده تروریست های جنایتکار علیه سفارت و رایزنی ایران در لبنان، تأکید کرد که اهداف گناه آلود تروریست ها محقق نشد و جمهوری اسلامی ایران با صلابت و اقتدار بیشتر به مشی مقاومت تمسک جسته است و به انسان های شرافتمند در منطقه کمک می کند.

فتحعلی گفت: این انفجارهای تروریستی، سیاست های درست جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ارزش های حق، خیر، آزادی و عدالت در مواجهه با جهل ، تاریکی و تندروی را ثابت کرد.

وی افزود: عملیات تروریستی علیه سفارت و رایزنی ایران در لبنان نشانه خشم، بیچارگی و کینه دشمنان امت اسلامی است که همچنان تلاش می کنند تا عزم، پایداری و صبر ما را از بین ببرند و مواضع خود را تغییر دهیم اما جمهوری اسلامی ایران به ایثارگری ها و تحمل رنج ها و سختی ها افتخار می کند و همچنان در کنار مقاومت برای رویاروئی با نیروهای استکباری و سلطه گر در جهان ایستاده است.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: جنایتکاران شناخته شده هستند و عجیب نیست که مرتکب چنین جنایات تروریستی شوند، از تروریست ها حمایت های همه جانبه کنند و شرایط فاجعه آمیزی را برای ملت های منطقه به ویژه سوریه، یمن، عراق و بحرین رقم بزنند.

فتحعلی تصریح کرد: تروریست ها و حامیان بین المللی و ابزارهای منطقه ای آنها هرگز نمی توانند عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران و رهبری حکیمانه آن را در حمایت از ملت های مظلوم در جهان و ایستادن در کنار مقاومت ملت های لبنان و فلسطین از بین ببرند.

وی تأکید کرد که فلسطین همواره پرونده اصلی و اول امت اسلامی است که هرگز از مواضع ثابت خود در حمایت از مقاومت و رویاروئی با توطئه های صهیونیستی و تکفیری دست نمی کشد و شکست و ننگ در طول تاریخ دامن گیر تروریست های صهیونیستی و تکفیری و حامیان بین المللی و منطقه ای آنها خواهد بود.

سفیر ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران که پایه هایش را حضرت امام خمینی(ره) بنا کرده اند و مسیر خود را با عزم راسخ، قدرت و ثبات قدم تحت رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ادامه می دهد، معتقد است که رمز پیروزی و تنها راه تحقق عزت و کرامت امت اسلامی ، وحدت و مقابله با دشمنان است.

فتحعلی افزود: از نقش نیروهای امنیتی و ارتش لبنان در رویاروئی با تروریست ها و عملیات پیش دستانه آنها در این مبارزه تقدیر می کنیم و به ویژه ارتش لبنان که نشان داد از آمادگی و جدیت لازم برای حفاظت از امنیت و ثبات لبنان برخوردار است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfm0d0yw6dtta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی