تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 232731
معاون دي ميستورا:

براي يافتن راه‌حل سياسي در سوريه، نيازمند ايده‌هاي جمهوري اسلامي ايران هستيم

رمزي عزالدين رمزي،معاون نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه در ديدار با اميرعبداللهيان، معاون عربي و آفريقاي وزيرامورخارجه درباره آخرين تحولات سوريه گفت‌وگو کرد.
براي يافتن راه‌حل سياسي در سوريه، نيازمند ايده‌هاي جمهوري اسلامي ايران هستيم

معاون نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه با تاکيد بر اينکه وضعيت سوريه به شرايط حساسي رسيده، بر ضرورت تسريع در يافتن راه‌حل سياسي براي پايان دادن به بحران سوريه تاکيدکرد و نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران را در اين زمينه با اهميت دانست.

او خاطرنشان کرد درحال حاضر براي يافتن راه‌حل سياسي در سوريه، نيازمند ايده‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي برون رفت از بحران هستيم.

حسین امير عبداللهيان نيز دستيابي به راه‌حل سياسي در بحران سوريه را درصورت پذيرش واقعيت‌هاي موجود در صحنه و توجه به اصول حاکميت و نظر مردم سوريه امکان‌پذير ارزيابي کرد.

معاون وزيرامورخارجه براي دستيابي به حل سياسي، توجه جدي به نقش و جايگاه سوريه در منطقه، مبارزه جدي با تروريسم و استفاده ابزاري نکردن از تروريسم براي تحقق اغراض يک‌سويه، ضرورت حضور نمايندگان واقعي مردم سوريه در ميز مذاکرات و سياسي نکردن پرونده کمک‌هاي انسان‌دوستانه را در اين روند مهم و ضروري دانست.

امير عبداللهيان همچنین بر آمادگي کشورمان جهت کمک به يافتن راه‌حل مناسب براي پايان دادن به بحران سوريه تاکيد کرد و افزود تهران از ابتدا تاکيد کرده است که سوريه راهکار نظامي و امنيتي ندارد اما متاسفانه برخي طرف‌ها با نقض آشکار تعهدات‌شان در اجراي آتش‌ بس در خان طومان و حمله به بيمارستان در حلب در عمل از گروه‌هاي تروريستي و گروه‌هاي مسلح شورشگر در سوريه حمايت مي‌کنند و درصددند تا از آنان به‌عنوان برگ برنده‌اي در ميز مذاکره بهره‌برداري سياسي کنند.

 
https://taghribnews.com/vdcfm0d0yw6dmea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی